Leif H. Karlsson är ansvarig för nya kontoret i Trollhättan.

​Nokas expanderar och utökar verksamheten till Trollhättan

I somras startade Nokas upp verksamhet i Trollhättan, med tillfälliga lokaler på Installatörsvägen 23. Arbetet med ombyggnad inför öppnandet av ett helt nytt konor i samma fastighet har precis startat, och beräknad inflyttning sker i november. Nokas erbjuder kunder på orten traditionella bevakningstjänster, som rondering och larmåtgärder, stationär bevakning, parkeringsövervakning, fastighetsjour och ordningshållning.

Nokas är etablerade i Uddevalla sedan 13 år, och företaget tog beslutet att öppna ytterligare ett kontor när det under våren stod klart att Nokas den 1 juni skulle ta över bevakningen åt Trollhättans Stad. I avtalet ingår ronderande bevakning, ordningshållning, parkeringsövervakning samt viss stationär bevakning, åt staden och de kommunala bolagen. Avtalet gäller i två år med option på ytterligare tre år. Under nästa år kommer även ett nytt stort uppdrag åt Saab att starta, vilket också är en av anledningarna till expansionen.

- Vi har arbetat sedan i våras med att hitta nya passande lokaler och anställa personal för att vara redo för nya uppdrag. Initialt har vi anställt ett femtontal medarbetare, men kommande uppdrag innebär att vi framöver kommer att erbjuda arbete åt många fler, säger Leif H. Karlsson, ansvarig för uppdraget åt Trollhättans Stad och även Nokas kontor i Trollhättan och Uddevalla.

Alla lediga tjänster läggs ut kontinuerligt under Karriär på www.nokas.se

Leif H. Karlsson, tel. 0522-64 24 80 eller e-post leif.h.karlsson@nokas.com

Regioner

Nokas är en ledande säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Bolaget grundades 1987 och har 7 900 anställda inom tre divisioner: Cash Handling, Security och Systems.

Nokas är totalleverantör av säkerhetslösningar och kontanthantering, för offentlig och privat verksamhet. I ett samspel mellan människor och tekniska lösningar tryggar vi liv och egendom, dygnet runt, landet runt, bättre än någon annan!