​Nokas levererar säkerhetstjänster till Nordic Choice Hotels

​Nokas levererar säkerhetstjänster till Nordic Choice Hotels

I början av november startade Nokas uppdrag som totalleverantör av säkerhetstjänster åt Nordic Light och Nordic C Hotel. Nokas levererar ett antal tjänster inom bevakning, teknik och värdehantering, anpassade för hotellverksamhet.

Mikaela Norrman är operativt ansvarig för Nokas hotelluppdrag, och är även diplomerad säkerhetschef med erfarenhet av hotellsäkerhet:

- Vi är väldigt stolta över förtroendet och det är ett gyllene tillfälle för Nokas att visa vår bredd. Hotellen ligger intill varandra vid Centralstationen i Stockholm, i ett område med mycket liv och rörelse. Nokas uppdrag är att bidra till en trygg och säker miljö för både hotellpersonal och gäster. Vi ansvarar för ordningshållning, hemgångskontroller, provköp, värdehantering, larm- och kamerateknik, och kommer även att genomföra säkerhetsutbildningar med hotellpersonalen.

Johan Räikkönen, försäljnings- och marknadschef, Nokas Security, tel 070-101 69 37, johan.raikkonen@nokas.com

Nokas är en ledande säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Bolaget grundades 1987 och har 7 500 anställda inom fyra divisioner: Cash Handling, Security, Systems och Safety.

Nokas är totalleverantör av säkerhetslösningar och kontanthantering, för offentlig och privat verksamhet. I ett samspel mellan människor och tekniska lösningar tryggar vi liv och egendom, dygnet runt, landet runt, bättre än någon annan!