Per Österborg och Johan Rydell, Key Account Managers på Nokas Security.

​Nokas ny säkerhetsleverantör åt Stockholms stad

Stockholms stad har tecknat ramavtal gällande säkerhetstjänster med Nokas, som rankas som nummer ett av totalt fyra leverantörer.

I avtalet ingår ordningshållning i publika miljöer som Kulturhuset, Stadshuset och stadsdelsförvaltningar, stationära väktartjänster, rondering och larmutryckningar samt larmcentralstjänster. Avtalet trädde i kraft den 30 juni.

- Det är en stor ära för oss att få skapa säkerhet och trygghet åt stadens medborgare, medarbetare och besökare. Vi har sedan tidigare erfarenhet av säkerhetsarbete åt Stockholms stad, vilket i kombination med våra kreativa säkerhetslösningar har bidragit till att vi vann upphandlingen, säger Johan Rydell, Key Account Manager på Nokas Security.

Johan Rydell och kollegan Per Österborg är tillsammans ansvariga för anbudet som har lett till att Nokas nu är ny säkerhetsleverantör åt Stockholms stad.

- Det är oerhört spännande att få arbeta tillsammans med en kund som är så engagerad i sitt säkerhetsarbete. Nokas är en helhetsleverantör med ett gediget tjänste- och produktutbud i ryggen, och det känns tryggt att veta att vi kommer att kunna utföra och tillsammans med kunden utveckla uppdraget på allra bästa sätt, säger Per Österborg, Key Account Manager, Nokas Security.

Johan Rydell, tel 073-424 50 83, e-post johan.rydell@nokas.com
Per Österborg, tel 073-424 50 71, e-post per.osterborg@nokas.com

Nokas är en ledande säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark. Bolaget grundades 1987 och har 9 000 medarbetare inom tre divisioner: Cash Handling, Security och Systems.

Nokas är totalleverantör av säkerhetslösningar och kontanthantering, för offentlig och privat verksamhet. I ett samspel mellan människor och tekniska lösningar tryggar vi liv och egendom, dygnet runt, landet runt, bättre än någon annan!