Stockholms stad tecknar avtal med Avarn Security gällande parkeringsövervakning

Stockholms stad tecknar avtal med Avarn Security gällande parkeringsövervakning

Efter upphandling tecknar Stockholms stad avtal med Avarn Security gällande parkeringsövervakning i område Väst. Det är det största av Trafikkontorets fyra geografiskt uppdelade områden och omfattar bland annat Kungsholmen, Vasastaden, Hagastaden, Essingeöarna och västra förorterna.

Uppdraget sysselsätter runt 100 heltidsanställda medarbetare och startar 1 oktober 2024. Avtalet är fyrårigt med option på 1 + 1 + 1 år.

– Jag är väldigt glad och stolt att vi nu får fortsätta vårt arbete åt Stockholms stad och Trafikkontoret. Nu ser vi fram emot att säkerställa god tillgänglighet, framkomlighet och service till allmänheten i samarbete med Trafikkontoret. Vi samarbetar redan i dag eftersom vi övervakar område Sydöst, säger Ufuk Bugdayci, avdelningschef Parkering på Avarn Security.

– Jag vill passa på att lyfta våra duktiga medarbetare vars engagemang, expertis och ansvarstagande bidragit till att vi nu får möjligheten att arbeta vidare i ytterligare ett område, avslutar Ufuk Bugdayci.

Ufuk Bugdayci, avdelningschef Parkering, region Öst, Avarn Security
Mejl: ufuk.bugdayci@avarnsecurity.com