​Avensia lanserar e-handel för Dynamics AX7 på Convergence Barcelona

​Avensia lanserar e-handel för Dynamics AX7 på Convergence Barcelona

E-handelslösningen för Dynamics AX, Avensia Storefront – har en officiell lansering för AX7 på Convergence. Avensia Storefront är en e-handelslösning som adderar digital experience-plattformen EPiServer ovanpå Dynamics AX. Den tillägger e-handelsfunktionalitet med inkluderad starter-site och kompletta integrationer, till världsledande tredjepartssystem. Avensia kommer att dema lösningen i EPiServers monter.

På Convergence i Barcelona kommer Avensia Storefront att visa precis hur kraftfull lösningen är och varför den är det bäst lämpade valet för alla e-handlare oavsett bransch.

”Det största problemet som samtliga retail-chefer försöker lösa är omnikanals-pusslet. Kunder är kanalagnostiker och företag kämpar med att kunna möta deras krav genom flera plattformar. Det finns ett sätt att möta kundens krav och samtidigt undvika onödig komplexitet. En möjlighet att sätta företaget i förarsätet och leda kunden genom hela köpprocessen. Tänk er en 360° graders vy där alla kanaler är styrda från ett gränssnitt. Det är vad vi kommer att presentera på Convergence, det är Avensia Storefront”, berättar Jörgen Bertilsson, Executive VP Business Development på Avensia

Avensia Storefront har fått mycket uppmärksamhet över hela världen och håller redan på att implementeras av några av Europas största retailers. EPiServer är sponsorer på eventet och Avensia Storefront kommer att dema lösningen i deras monter. Alla som undersöker möjligheter kring e-handel med Dynamics AX borde se lösningen live på Convergence.

”Vi är imponerade av hur många Dynamics- och EPiServer-partners som har anslutit globalt för att implementera Avensia Storefront-lösningen till sina kunder. Intresset för lösningen har varit helt otroligt med nya partners som ansluter varje vecka. Lösningen är så långt före konkurrensen i nästan alla synpunkter. Den tar bort komplexitet och adderar funktioner som skapar stort värde, där andra produkter inte räcker till”, säger David Bowen, Director Product Management for Commerce på EPiServer

Avensia Storefront är utvecklad av Avensia, nordens ledande expertbolag inom e-handel. Plattformen är tillgänglig i Azure Cloud och för AX7 genom Life Cycle Services.