Avisita officiell bokningspartner för två nya mästerskap i innebandy

Svensk Innebandy fortsätter det framgångsrika samarbetet med Avisita som officiell bokningspartner vid förbundets evenemang. Parterna har skrivit avtal om två internationella evenemang, Champions Cup 2016 och U19-VM 2017. Avisita blir mästerskapens centralbokning för boende, transporter och kringarrangemang. Servicen förenklar för deltagare, publik och partners att planera och boka sitt evenemangsbesök.

Den 30 september till 2 oktober 2016 arrangeras Champions Cup, mästarturneringen för Europas bästa klubblag i innebandy. I år hålls turneringen i Borås. Under våren 2017, den 3 till 7 maj, står Svensk Innebandy återigen som värd för U19-VM för herrar. Den här gången arrangeras mästerskapet i Växjö med totalt 16 deltagande nationer.

Avisita blir de båda mästerskapens centralbokning för boende, transporter och skräddarsydda kringarrangemang. Servicen förenklar för såväl deltagare som publik och partners att planera och boka sitt evenemangsbesök.

- Innebandyn ligger oss varmt om hjärtat och vi är stolta över att Svensk Innebandy återigen väljer Avisita som bokningspartner för sina internationella evenemang. Ju mer vi lär känna sportens olika målgrupper, desto bättre utbud och service kan vi erbjuda vid dessa tillfällen, vilket leder till en positiv utveckling för alla parter.

Avisita var officiell bokningspartner vid VM i innebandy i Göteborg 2014 och är sedan 2015 även kontrakterad som officiell bokningspartner för SM-finalerna i innebandy.

Bokningsservice
Kontakta Avisita och bokningsteamet för Innebandy på telefon 0752-40 10 42 eller via e-post på event@avisita.com

För mer information, vänligen kontakta:
Karolina Flink, VD Avisita AB: 0709-664 668, karolina.flink@avisita.com

Magnus Nilsson, arrangemangsansvarig Svensk Innebandy: 0760-38 20 41,magnus.nilsson@innebandy.se

Om Champions Cup
Europas mästarlag på dam- och herrsidan (totalt 12 lag från bland annat Sverige, Finland, Schweiz och Tjeckien) gästar den 30 september till 2 oktober Borås, för att göra upp om Champions Cup-titeln. För mer information: www.floorballchampionscup.eu

Om U19-VM
Den 3 till 7 maj 2017 står Sverige som värd för ett nytt internationellt mästerskap i innebandy, U19-VM för herrar. Växjö står som värdstad för evenemanget med VIDA och Fortnox Arena som arenor. Totalt deltar 16 nationer. För mer information: www.wfc2017.se