Avisita rattar hem tvåårsavtal med Svenska Rallyt

Avisita och Svenska Rallyt AB stärker samarbetet gällande bokningsverksamheten för VM-deltävlingen Rally Sweden genom ett tvåårigt avtal för tävlingarna 2014 och 2015.

Avisita fortsätter det redan långa och etablerade samarbetet som official supplier och bokningspartner med helhetsansvar för bokningsverksamheten för tävlingsdeltagare och besökare. Uppdraget innefattar all bokning och administration av boende, hospitality samt övrig paketering och arrangemang för team, media, tävlingsorganisation, sponsorer och besökare.

Rally Sweden genomförs i Värmlandsregionen med Hagfors och Karlstad som huvudorter mellan den 6-9 februari 2014.

För mer information, vänligen kontakta:

Karolina Flink, VD Avisita Travel AB, tel 0709-664 668, karolina.flink@avisita.com

Glenn Olsson, VD Svenska Rallyt AB, tel 0702-691068, glenn@rallysweden.com

• evenemang
  • rallysweden

Om Avisita
Avisita erbjuder skräddarsydda bokningslösningar för evenemang, destinationer och företag. Som bokningskonsulter tar vi ansvar för hela bokningsuppdraget, från förhandling med anläggningar och leverantörer, tillgång till system och bokningsorganisation, till ekonomiadministration, statistik och uppföljning.

Om Svenska Rallyt
WRC, eller Rally-VM om du så vill, är en av de absolut största utmaningarna en förare, och teamen, kan ställas inför. Svenska Rallyt är en av tretton deltävlingar i lika många länder – från argentinska bergen till det svenska vinterlandskapet.

Rally Sweden som är det enda vinterrallyt, är en utmaning utöver det vanliga. Här ställs förare och bilar även mot kyla, snö och is, något som har gynnat de nordiska förarna. Sedan starten 1950, är det bara två icke-nordiska förare som vunnit, suveränen Sebastien Loeb, 2004 och årets vinnare, Sebastien Ogier.

Tävlingarna som pågår i två till fyra dagar följs av över tvåhundratusen åskådare på plats och ca 100 miljoner via tv. Rally Sweden är dessutom det mest nedladdade på SVT Play. I Rally Sweden är tävlingen uppdelad i 22 specialsträckor runt Värmlandsregionen och reglerna är enkla – snabbast vinner. Läs mer www.rallysweden.com