Kungsmyntan, Slättö

​Slättö tecknar avtal med Avy

Slättö digitaliserar sitt bostadsbestånd tillsammans med Avy. Första etappen har driftsatts och under året färdigställs totalt 600 lägenheter som ges möjlighet att löpande ansluta sig till den digitala boendetjänsten.

Slättö förvaltar och förädlar befintliga fastigheter samt utvecklar nya projekt där bostäder är en stor del. Fokus vid både utveckling och förvaltning är att bibehålla ett lokalt perspektiv och förankring till fastigheter och kunder. Ambitionen att alltid skapa högkvalitativa värden och hög upplevd kvalitet stärks nu ytterligare av Avys följsamma och agila förvaltningstjänst.

”Vi ser att Avy kan bidra till vår vision på bostadsområdet om långsiktig och lokal samhällsutveckling där kvalitet och tillgänglighet är central. Att effektivisera administrationen för att frigöra mer tid åt kundernas önskemål och behov samtidigt som vi får ett starkare driftnetto är helt rätt säger Johan Karlsson, VD och grundare av Slättö”.

Avy befinner sig i en expansionsfas med ett flertal stora projekt som driftsätts inom kort. Samtidigt har många fastighetsbolag visat stort och aktivt intresse för Avy sedan tjänsten löst flera av de flaskhalsar och svårigheter gällande betalning och systemintegrationer som branschen länge dragits med.

”Vi är väldigt glada över att arbeta med Slättö och delar deras målsättningar. De är nytänkande och inte rädda för att utmana gamla arbetssätt för att ständigt förändra och förbättra sitt erbjudande. Vi tror på ett riktigt bra samarbete med dem säger Mikaela Svefors, kommersiellt ansvarig och medgrundare av Avy”

Avys digitala boendetjänst effektiviserar fastighetsförvaltningen och bidrar till ett trevligare boende