AWI Maskin AB & Imanpack på Scanpack 2018

PRESSMEDDELANDE INFÖR SCANPACK 2018

I monter B01:01kommer vi att representera vår leverantör ImanPack S.p.A. Imanpack är en italiensk tillverkare av förpackningsmaskiner för både vertikal och horisontell paketering i påse. Vågsystem, räknare, efterhantering, kartoneringsmaskiner och palleteringssystem är exempel på produkter ur standardprogrammet. AWI Maskin AB har representerat Imanpack och sålt deras förpackningsmaskiner i över 30 år, vilket resulterat i många affärer och nöjda kunder runtom i Skandinavien!

Under mässan kommer vi, tillsammans med Imanpack, att ställa ut följande:

MICROVERT PRO 200P + RÄKNEMODUL

En vertikal förpackningsmaskin som är perfekt för att paketera mindre detaljer så som skruvar, brickor, kit etc. i påse. Välj mellan att väga eller räkna antalet artiklar per påse. Manuell eller automatisk frammatning av detaljer. Microvert är den lilla maskinen med stora anpassningsmöjligheter, vilket gör den attraktiv för såväl de som önskar det allra enklaste, till de som har behov av en mycket komplex och automatiserad linje.

MICROPAC PRO

Vi kommer även att visa en horisontell maskin, Micropac Pro. Denna flowpackmaskin är utrustad med transportband för in –och utmatning och lämpar sig främst för längre och tyngre produkter. Maskinen är utrustad med fotoceller för produktdetektering på det ingående bandet. Även denna maskin kan matas antingen manuellt eller automatiskt.

Vi kan även erbjuda följande från andra leverantörer:

LABTECH - Tillverkare av bl.a. filmblåsnings – och folielinjer för utveckling och småskalig produktion.

BONDABELT -Slittåliga band till avdragsverk och dragverk.

• Emballage, förpackning

• förpackningsmaskiner
  • förpackning
  • flowpack
  • kartonering
  • kartoneringsmaskin

OM OSS

AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett flertal välkända maskintillverkare inom olika segment. I flera decennier har vi sålt och underhållit förpackningsmaskiner och hela packlinjer från vår huvudman ImanPack. Deras specialitet är påsförpackning med så kallad ”flow pack” metod. Det innebär att man utgår från en plastfilm på rulle som formas till påsar och svetsas. ImanPack Spa är en av de ledande aktörerna på marknaden inom dessa segment. De har även maskiner för kartongförpackning och specialemballage.

Väga? Räkna? Packa horisontellt eller vertikalt? I box eller påse?
- Vi löser det!

Välkommen att utmana oss med just ditt förpackningsprojekt!