Enkelt val för Englund-Gruppen

Englund-Gruppen är ett företag som varit verksamma inom golvbranschen sedan slutet av 70-talet. De har hittills alltid tagit hand om släpande kunder själva men nu väljer bolaget att anlita Axactor för att få hjälp med inkassotjänster.

Englund-Gruppen är en av de kunder som valt att använda Axactor som leverantör av tredjepartsinkasso. Jesper Frehner, säljare på Englund-Gruppen, berättar vad som ledde fram till beslutet:
– Vi har länge pratat om att ta hjälp med hantering av de kunder som släpar med betalningen och det rådande läget med covid-19 blev en av två huvudanledningar till varför vi till slut tog steget. Vi känner att coronapandemin gör framtiden osäker och det är då viktigt att vi inte väntar med att inleda den summariska processen om det blir så att vi får kunder som börjar gå i konkurs. Vi vill helt enkelt få mer mandat och en säker process redan från start.

Jesper fortsätter:
– Den andra stora anledningen är att vi har spenderat väldigt mycket tid internt på att jaga kunder som inte gjort rätt för sig. Genom att låta Axactor som experter ta hand om processen istället kan vi lägga vår tid på det som vi är bäst på. Dessutom slipper vi stå som syndabockar och kan behålla en bra relation med våra kunder när Axactor tar den, i många fall, jobbiga dialogen.

Jesper avslutar:
– Valet av Axactor blev enkelt eftersom de har en individuell anpassning av processen efter varje kund. Vi såg inte ens behovet av att gå och titta efter andra leverantörer. Vi kan enkelt gå in och ändra vad vi ser att behovet är för varje kund. Vår syn på hur service skall vara tillsammans med Axactors förståelse för hur de hanterar våra kunder kändes helt enkelt som en bra match direkt.

Johan Sandhaag, Head of Sales and Marketing på Axactor Sverige, berättar hur de ser på samarbetet:
– Vi är oerhört stolta över att Englund-Gruppen valt att arbeta ihop med oss på Axactor. Vi ser att behovet av en leverantör som agerar proaktiv ökar i dessa osäkra coronatider. Nu är det ännu viktigare att ta hjälp med att säkra upp en snabb och riktig process om något skulle hända. Det är väldigt kul att få välkomna ett anrikt företag som Englund-Gruppen till Axactor.

• Finans

Axactor är ett företag som hjälper människor och företag med inkasso. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. Axactor är övertygade om att inkassobranschen har en viktig roll i dagens samhälle. Vi hjälper människor i en tuff situation till ett bättre liv, men viktigast av allt, vi hjälper företag att få betalt för sitt arbete.