Premiär för Sveriges första framtidssäkrade personlarm

Nu lanseras det första personlarmet som kan ringa över 4G-nätet, och således det enda framtidssäkrade personlarmet.

TWIG rullar nu ut TWIG One 4G VoLTE, det första personlarmet med både 4G och Voice Over LTE, den kommunikationsstandard som gäller när 3G- och 2G(GSM)-näten släcks ner.

Med VoLTE kan man ringa och surfa med högsta hastighet i 4G-nätet.

Om du ska köpa ett personlarm idag, och vill vara säker på att det går att använda även om två år, så är det här det enda personlarmet som garanterat kommer att fungera. I många länder har man redan börjat släcka ner GSM-nätet och 3G-nätet börjar fasas ut. 2025 går PTS licenser för de svenska GSM- och 3G-näten ut, men sannolikt är att nedsläckningen påbörjas i god tid före dess”, säger Johannes Jacobsson, vd Axel Group.

Axel Group är Nordens främsta leverantör av personsäkerhet, och är exklusiv återförsäljare av personlarm från TWIG.

TWIG One med 4G VoLTE är ett toppmodernt personlarm, vilket innehåller den senaste tekniken som 4G röstkommunikation, inomhuspositionering, konfigurerbar användarplattform och meddelanden på skärmen. TWIG One med 4G VoLTE stärker TWIG:s position på den svenska marknaden för personlarm”, säger Tomi Raita, försäljningsdirektör Twig Com Ltd.

TWIG One 4G VoLTE kommer på sikt att ersätta TWIG One 4G, och har förutom de utökade kommunikationsmöjligheterna samma funktioner och egenskaper som den mycket populära föregångaren.

Framtiden är här, och vi på Axel Group är stolta över att kunna erbjuda den svenska marknaden den senaste tekniken som borgar för en hållbar framtid. Med Voice over Long-Term Evolution är kommunikationen både snabbare och säkrare”, säger Johannes Jacobsson.