GISAB tecknar avtal med LKAB

GISAB tecknar avtal med LKAB

GISAB (Gällivare Industriservice AB), som är en del av Axel Johnson International, tecknar stort avtal med LKAB. Avtalet omfattar arbeten med att demontera och montera en malmhiss med option på ytterligare 7 likadana enheter. Avtalet inkluderar montering av kringutrustning i form av schaktinbyggnader, mätfickor och bärstål i motsvarande antal. GISAB har sedan tidigare slutit avtal med både LKAB och ABB om tillverkning och leverans av nämnda kringutrustning.

LKAB, som bildades redan 1890, är en internationell högteknologisk mineralkoncern, en världsledande producent av förädlade järnmalmsprodukter för ståltillverkning och en växande leverantör av mineralprodukter till andra industribranscher. LKAB:s kundlöfte ”Performance in Ironmaking” innebär att deras stålverkskunder får en ökad effektivitet i sina processer med LKAB:s produkter, och därmed möjliggör en minskad belastning på världens klimat.

”Avtalet med LKAB är ytterligare ett bevis på att GISAB är världsledande vad gäller montering och demontering av malmhissar samt övrigt mekaniskt underhållsarbete i krävande miljöer. Vi är glada och ödmjuka inför det långsiktiga förtroende LKAB gett oss ” säger Thomas Johansson, VD GISAB Gällivare Industriservice AB

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Johansson, VD GISAB, +46 (0) 70 631 89 73, thomas@gisab.net
Ola Sjölin, VD AxIndustries, + 46 (0) 70 6672468, ola.sjolin@axindustries.se

GISAB ingår i AxIndustries och erbjuder helhetslösningar för konstruktion, tillverkning och montage inom industri och gruvor. Bolaget har drygt 100 anställda med huvudkontor i Gällivare och en årsomsättning på cirka 200 MSEK. Tillväxten har varit snabb och företaget har två gånger fått utmärkelsen DI Gasell.

AxIndustries är ett affärsområde inom Axel Johnson International som består av sju fristående bolag verksamma inom området service, kullager och transmissioner på den nordiska och nederländska marknaden. Affärsområdet omsätter 1,1 miljard kronor och har ca 480 medarbetare.

Axel Johnson International marknadsför och distribuerar produkter och kundanpassade lösningar till industriella företag ,lokala distributörer och återförsäljare. Verksamheten bedrivs i fyra affärsområden: AxFlow, AxIndustries, AxDrive och AxLoad. Koncernen omsätter 6 miljarder och finns i ett 20-tal länder i Europa. Axel Johnson International ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.