Mia Brunell Livfors Årets Ledare 2020

Mia Brunell Livfors Årets Ledare 2020

Axel Johnsons vd och koncernchef Mia Brunell Livfors har utsetts till Årets Ledare 2020, ett pris som delas ut av Affärsvärlden.

Utmärkelsen Årets Ledare tilldelas en person som uppvisat ett enastående ledarskap inom svenskt näringsliv eller förvaltning. Pristagaren utses av en jury av ledande personer inom svenskt näringsliv, efter omfattade researcharbete.

Juryns motivering lyder: ”Med ett förändringsinriktat ledarskap som förenar förmåga att lyssna med skarp analys och affärsinriktad attityd har Årets ledare lyft ett av Sveriges största företag till rekordresultat”.

”Det är förstås väldigt roligt att få den här utmärkelsen. Det är ett fint kvitto på de förändringar som vi tillsammans har genomfört på Axel Johnson under de senaste fem åren. Vårt fokus är att bygga bolag som vi kan vara stolta över”, säger Mia Brunell Livfors.

Juryn består av Oskar Almén, partner PA Consulting, Jan Dernestam, MP Mannheimer Swartling, Johan Forssell, vd Investor, Carl-Henrik Hallström, md Wipro, Maria Rankka, tidigare vd Stockholms Handelskammare, Helena Stjernholm, vd Industrivärden, Göran Lind, redaktionschef Affärsvärlden, Charlotte Wetterlundh, partner Korn Ferry och Jonas Wiström, vd Ratos.

Se intervjun med Mia Brunell Livfors nedan.

För mer information, kontakta:

David Salsbäck, Kommunikations- och hållbarhetsdirektör, Axel Johnson
david.salsback@axeljohnson.se, tel 08-701 61 05