Axel Johnson på Järvaveckan – Lediga jobb, CV-verkstad och dörröppnare

Efter två år i digitalt format är Järvaveckan i år tillbaka på Spånga IP. Årets upplaga går av stapeln 1-5 juni och Axel Johnson, som är huvudpartner till Stiftelsen The Global Village och Järvaveckan, närvarar tillsammans med ett antal bolag från Axel Johnson-koncernen.

Den 2 juni arrangerar Axel Johnson seminariet ”Växla upp! – 10 exempel på hur företag kan bli mer inkluderande”. Läs mer om seminariet här.

Utöver detta kommer flera av Axel Johnsons bolag att finnas på plats och erbjuda intervjucoachning, makeupartister, lediga jobb, speedrekrytering, CV-verkstad, tävlingar och mycket mer.

– Inkludering och integration tillhör de viktigaste frågorna för Sverige de kommande åren, och företag har ett stort ansvar. Som partner till Järvaveckan och Stiftelsen The Global Village vill vi bidra till att skapa Sveriges viktigaste mötesplats för frågor om mångfald och inkludering, säger Caroline Berg, ordförande Axel Johnson.

Axel Johnson på Järvaveckan 2022:

1 juni: KICKS, Axfood, Yrkesdörren och Axplore
Make-up artist visar produkter för olika hudtyper, frågesport och tombola med fina priser, Yrkesdörren-möten

2 juni: Axel Johnson International, Åhléns, Martin & Servera, Mitt Livs Val, Axelerate
Hur mycket kan en pump producera, mellanmål från Martin & Servera och Generation Pep, pärla och vinn!

3 juni: Novax, STC, Aqua Dental och Mitt Livs Chans
Hur stark är du? Staka och vinn! CV-verkstad, speedrekrytering, mångfaldsbingo, mentorprogram och testa på tandläkaryrket

4 juni: Axelerate, Nya Kompisbyrån och Svenska med baby
Etableringsmöjligheter för småbarnsföräldrar, frågesport om mångfald och inkludering