Kicks öppnar två nya butiker i Finland

Kicks öppnar två nya butiker i Helsingforsområdet, den 18 april i Columbus, Helsingfors och den 20 april i Lippulaiva, Esbo. Kicks långsiktiga målsättning är att öppna cirka 80 Kicks-butiker i Finland. Kicks är den ledande skönhetskedjan i Sverige och finns sedan februari 2007 redan etablerade på den finska marknaden genom sin butik i Lempäälä utanför Tammerfors. Ytterligare 5–7 butiksöppningar i Finland är planerade under 2007. – Expansionsmöjligheterna på den finska marknaden är mycket goda och efterfrågan på skönhetsprodukter ökar kraftigt, särskilt skönhetsprodukter för män. Andra områden som har en bra utveckling är exklusiva hudvårdsprodukter och dofter, säger Pontuz Bjelfman, VD för Kicks. Butikerna i Columbus (Helsingfors) och Lippulaiva (Esbo) erbjuder produkter från traditionella varumärken som Lancôme och Dior samt för den finska marknaden nya varumärken som Be Yu och John Frieda. Butikerna erbjuder även sina kunder rådgivning genom utbildade medarbetare inom makeup, nagelteknologi och hudterapi. Butiken i Lippulaiva har även produkter från Make up Store, ett nytt samarbete som planeras för fler finska Kicks-butiker. Totalt finns idag 110 Kicks-butiker i Sverige och Finland och antalet ökar med cirka 25 butiker per år. Samtliga butiker har ett brett utbud av produkter inom makeup, doft, hudvård och hårvård. För ytterligare information vänligen kontakta: Pontuz Bjelfman, VD Kicks, telefon: 070-228 66 90 Om Kicks Kicks är den ledande skönhetskedjan i Sverige och består av totalt 110 butiker i Sverige och Finland. VD är Pontuz Bjelfman. Kicks Kosmetikkedjan AB och Kicks Kosmetikkedjan OY ingår i Åhlénsgruppen. Den totala omsättningen för Åhlénsgruppen 2006 var cirka 5,5 miljarder SEK, exklusive moms. Bjarne Mumm är koncernchef och VD för Åhlénsgruppen, som ingår i Axel Johnson AB. www.kicks.se Om Axel Johnson AB Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Novax, Servera, Svensk BevakningsTjänst samt delägda börsnoterade Axfood och Mekonomen. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson AB drygt 50 miljarder SEK och har omkring 17 000 anställda. www.axeljohnson.se

Axel Johnson är ett ledande familjeföretag i snabb förnyelse med sikte på koncernens 10/50/50-mål. Koncernbolagen består av helägda Axel Johnson International, AxSol, Martin & Servera och Novax, samt delägda och börsnoterade Axfood (ägarandel 50,1 %) och Dustin (ägarandel 40 %). Axel Johnsons nettoomsättning uppgick till cirka 118 miljarder kronor 2022, och koncernbolagen har sammanlagt omkring 25 000 anställda. Axel Johnson är ett familjeföretag som drivs av femte generationen och ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.