Novax investerar i Revide

Novax har investerat i och kapitaliserat upp MarTech-bolaget Revide för att accelerera expansion och tillväxt. Revide är bolaget bakom det snabbväxande verktyget Voyado, som är den ledande molnbaserade plattformen för marketing automation och CRM inom retail och e-handel i Sverige.

Voyado möjliggör för detaljhandelsbolag att genom personifiering av erbjudanden och kommunikation med sina kunder kunna förstärka tillväxt och lönsamhet. Bolaget har de senaste åren (2014-2017) vuxit med över 45% per år och förväntas omsätta över 60 miljoner kronor 2018, där huvuddelen är återkommande licensintäkter. Nu är planen att accelerera tillväxten ytterligare, såväl i Sverige som på andra marknader. Totalt har Revide 60 medarbetare på kontoren i Stockholm, Norrköping och Åre.

- Revides ambition är att befästa vår marknadsledande position i Sverige och även skala upp internationellt. Med Novax får vi en stark och långsiktig partner med bred och djup kunskap av att stötta entreprenörsbolag inom såväl detaljhandelsbolag som mjukvarubolag. Vi på Revide ser mycket fram emot samarbetet, säger Johan Bäckarlin, VD för Revide.

- Revide har ett starkt kunderbjudande som med sitt användarvänliga system bidrar till den digitala transformationen av handeln och till ett datadrivet arbetssätt. Vi är glada över att bli delägare och tror att Novax breda erfarenhet kan bidra till att vidareutveckla Revide tillsammans med bolagets medarbetare. Vi ser fram emot den fortsatta tillväxtresan tillsammans, säger Eric Persson, VD för Novax.

För ytterligare information, kontakta:

Johan Hjelte, COO på Revide, johan.hjelte@revide.se

Erica Sandelin Ekelund, investeringsansvarig i Novax, erica.sandelin@novax.se

Om Revide

Revide är ett produktbolag som driver och utvecklar Voyado, en molnbaserad datadriven marknadsplattform med 360° kunddatabas, marketing automation, lojalitets- och bonuslogik, kampanj- och utskicksmotor, rapporteringsverktyg m.m. Förutom innovativ funktionalitet fokuserar Voyado på användarvänlighet så att en marknadsavdelning kan styra sina kundresor på egen hand. Varumärken som XXL, Rusta, Apoteket, Kjell & Company, NetOnNet, Mio, Polarn O. Pyret, MQ m.fl använder idag Voyado som plattform för sin kundkommunikation och lojalitetsarbete. Läs mer på voyado.com och revide.se

Om Novax

Novax är en aktiv och långsiktig investerare som i partnerskap med entreprenörer utvecklar lönsamma bolag med god tillväxtpotential, och är en del av Axel Johnson-koncernen. Utöver Revide har Novax ägarintressen i bland annat följande bolag; Academic Work, ApoEx, ApoHem, Concept, Datema, DesignTorget, Educations.com, Filippa K, Hyper Island, Lagerhaus och RCO. För mer information vänligen besök Novax hemsida: www.novax.se