Mevolution presenterar vårens nyheter

Mevolution presenterar vårens nyheter

Efter en lyckad lansering av kroppsvårdsvarumärket Mevolution under 2021, utökas nu sortimentet med nya, snygga och väl utvalda produkter inom hårvård och hudvård. Med en attraktiv prisbild i fokus fortsätter Mevolution att täcka konsumenternas vardagliga behov, utan att kompromissa med kvaliteten.

Mevolution erbjuder ett brett sortiment av kroppsvård under ständig utveckling. Sedan tidigare finns handtvål, duschkräm, rakvård, munvård, ekologisk bomull och en parfymfri sensitive-serie certifierad med Svanen och Astma- och Allergiförbundet. Produkterna finns att köpa på bland annat Hemköp, Willys, Mat.se, Tempo och Apohem.se.

Easy Breezy Dry Schampoo, 200 ml – Torrschampo som effektivt fräschar upp och absorberar fett i hår och hårbotten utan att lämna vita rester. Skaka flaskan och spraya mot hårbotten från ca 15 cm avstånd i torrt hår. Massera in i håret med fingrarna för mer volym och borsta ur eventuellt överflöd. Torrschampot är till för alla sorters dagar och lämnar håret med en ren och lätt känsla.

Oh So Soft Hand Cream, 100 ml – En mjukgörande och vårdande handkräm som tar väl hand om dina händer. Handkrämen är dermatologiskt testad och har en formula som innehåller både sheasmör och glycerin för att återfukta dina händer.

So Fresh, So Clean Wet Wipes, 30-pack – Mjuka och återfuktande våtservetter som rengör skonsamt och passar alla hudtyper. Våtservetterna är milt parfymerade för att ge en uppfriskande känsla på hud och händer. Dermatologiskt testade och miljömärkta med Svanen.

Around The Clock (kvinna) & Make A Move (man), 200 ml – En anti-perspirant i sprayform som ger ett effektivt skydd mot svett och dålig lukt i upp till 48 timmar. Skaka flaskan före användning och spraya minst 15 cm från kroppen. Sprayen är dermatologiskt testad.

För produktprover och bilder, kontakta:
Felicia Bakir, kommunikatör Egna Märkesvaror Dagab, en del av Axfood, felicia.bakir@dagab.se

--

For me, every day symboliserar ‘’varje dag’’ och vardagsrutinerna, dag och natt och i alla väder. Mevolution är ett varmt och inkluderande varumärke som finns där för människor i alla åldrar. Produkterna i sortimentet har ett modernt och spännande designuttryck med lekfulla namn som inspirerar till en bättre vardag och extra härliga stunder i badrummet.