Minstingen ekologisk barnmat

Minstingen lanserar barnmat i tre smaker

Minstingen breddar nu sitt sortiment och lanserar ekologisk barnmatspuré för barn över 6 månader. Barnmaten är krämig och mättande, gjord på 100% ekologiska råvaror och lanseras i tre klassiska och goda recept: spaghetti bolognese, vegetarisk lasagne och lins- och grönsaksgryta. Recepten är noga testade och smakerna är omtyckta av barn.

Barnmaten är förpackad i smidig klämpåse som är enkel att bära med och äta på språng. Den kan serveras rumstempererad, värmd i vattenbad eller värmd i en skål i mikrovågsugn.

I Minstingens sortiment finns redan flera klämmisar gjorda på ekologisk frukt och grönsaker samt glutenfria snacks i olika smaker.

Produkterna säljs på Hemköp, Willys, Apohem.se och Tempo.

Ekologisk spaghetti bolognese, 120 g – klassiskt recept av spaghetti bolognese med pasta, morot, tomatpuré, vatten, nötfärs, lök, zucchini, solrosolja och kryddor.

Ekologisk vegetarisk lasagne, 120 g – krämig grönsakslasagne gjord på tomatpuré, vatten, morot, pasta, zucchini, lök, aubergine, cheddarost, paprika, rapsolja, olivolja och kryddor.

Ekologisk lins- och grönsaksgryta, 120 g – mustig och smakrik ratatouille gjord på gröna linser, gröna ärtor, tomatpuré, morot, sötpotatis, paprika, lök, zucchini, rismjöl, solrosolja, olivolja, vatten och kryddor.

För mer information, kontakta:

Emma Töpel Hanson, Chef Marknadskommunikation Egna Märkesvaror Dagab, en del av Axfood, emma.topel.hanson@dagab.se

--

Minstingen är ett barnsortiment med blöjor, våtservetter, klämmisar och en hel del annat som är anpassat för barn upp till sex år. Produkterna finns att köpa på Willys, Hemköp, Apohem.se och Tempo.