Ny Fairtradechoklad från Garant

Ny Fairtradechoklad från Garant

Nu släpper Garant två nya chokladkakor i smakerna banan och mango passion. Chokladkakorna är en linjeförlängning av befintligt sortiment mörk Fairtrade-certifierad choklad.

All choklad från Garant är Fairtrade-märkt, vilket innebär att kakaomassa och kakaosmör är handlade enligt Fairtrade kriterierna som ger bättre arbets- och levnadsvillkor för bönder och anställda i länder med utbredd fattigdom. Chokladkakorna tillverkas med kakaobönan Trinitario odlade på Dominikanska Republiken och i Peru. Trinitariobönan kännetecknas av en frisk syrlighet och tillhör den finare sorten fine flavour-kakao.

Chokladen finns att köpa på bland annat Hemköp, Willys, Mat.se och Tempo.

Garant mörk choklad 70% banan
Mörk choklad med 70% kakao och smak av banan är en klassiker för alla chokladälskare! Chokladen är len och fyllig med söta bitar av banan.

Garant mörk choklad 70% mango & passionsfrukt
Mörk choklad 70% med krispiga bitar av mango och passionsfrukt. En ljuvlig smakkombination som ger en frisk och syrlig smak.

För mer information, kontakta:
Emma Töpel Hanson, Chef Marknadskommunikation Egna Märkesvaror Dagab, en del av Axfood, emma.topel.hanson@dagab.se

--

Garant betyder mat som är bra för dig och din omgivning. Det låter fint, det känns enkelt, men kvalitet kräver sitt arbete. Våra krav är höga, vår process kan ibland ta år. Det krävs mycket för att platsa i vårt skafferi. Men vi gör det svårt för att det för dig ska bli enkelt att välja något