Azets växer internationellt

Azets växer internationellt

Den internationella koncernen CogitalGroup, som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom redovisning, lön och HR, byter namn till Azets - koncernens största etablerade varumärke. Koncernen satsar stort på den europeiska marknaden med ambitionen att hjälpa ännu fler kunder.

Nordiska Azets ingår tillsammans med de ledande brittiska företagen Baldwins, Wilkins Kennedy, Campbell Dallas och Blick Rothenberg i koncernen CogitalGroup. Hela gruppen byter nu namn till Azets, koncernens största etablerade varumärke. Undantaget är 75-årsjubilaren Blick Rothenberg som behåller sitt namn tillsammans med Azets varumärke.

Namnbytet är en naturlig del av koncernens utveckling och skapar stora möjligheter att kunna hjälpa alla typer av kunder - från små nystartade företag till mycket stora verksamheter - genom att erbjuda ett stort utbud av tjänster.

Stark närvaro i Norden och Storbritannien

Kunder till Azets och till Blick Rothenberg kommer att kunna dra nytta av synergieffekterna – till exempel ett bredare tjänsteutbud, utökad expertis och global kunskap – samtidigt som servicen fortsätter att vara personligt anpassad. Medarbetare i Azets-koncernen får fler karriär- och utvecklingsmöjligheter och tillgång till mer erfarenhetsutbyte.

Azets tjänster tillhandahålls av 6 500 högt kvalificerade medarbetare på kontor runtom i Storbritannien, Norden och andra delar av Europa. Den innovativa utvecklingen och användningen av teknik utgör grunden för en mer personlig och smartare leverans till kunderna.

Dawn Marriott, vd för Azets, säger:

”Att förena verksamheten under namnet Azets innebär en klar fördel för kunderna, medarbetarna och koncernen. Vi kan bevara det som fungerar bra och samtidigt utnyttja fördelarna och möjligheterna med att vara en enda verksamhet. Azets är ett redan etablerat företagsnamn och nu kombinerar vi vårt brittiska arv med ett modernt europeiskt varumärke. Att gå samman i ett enda varumärke är ett steg i rätt riktning med tanke på de föränderliga behoven inom redovisningsbranschen.

June Mejlgaard Jensen, vd för Azets Sverige, tillägger:

”Denna förändring kan bara innebära fördelar för våra kunder och medarbetare i Sverige. Vi håller fast vid allt det som har gjort Azets till ett så framgångsrikt företag samtidigt som vi lägger till nya delar så vi kan erbjuda kunder och anställda fler tjänster och möjligheter. Det ger en starkare plattform, från vilken vi kan fortsätta att tillhandahålla en personlig service och stödja tillväxten i kundernas verksamhet.”

För mer information, kontakta:

June Mejlgaard Jensen, VD, tel +45 40 11 02 96, june.mejlgaard.jensen@azets.com
Helena Malmström, marknadschef, tel 010-457 50 00, helena.malmstrom@azets.com