Finalisterna i Årets CFO 2024

Finalisterna i Årets CFO 2024

Azets uppmärksammar ekonomichefer inom franchise genom att utse Årets CFO på Svenska Franchisegalan den 26 april 2024. Finalisterna är ekonomicheferna Marie-Louise Lindström - HusmanHagberg, Alexis Tchikladze - The Body Shop och Nathalie Lund - KAYAKOMAT.

Den 26 april arrangeras Svenska Franchisegalan av intresseorganisationen Svenska Franchise Föreningen. Som en ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster uppmärksammar Azets en ekonomichef genom att dela ut priset “Årets CFO”.

– På Azets är vi stolta över vårt långa samarbete med ekonomichefer och vi vill gärna stödja och skapa mervärde till dem. Genom åren har vi fått stor förståelse för deras förutsättningar och utmaningar och vi vet att de har en strategisk betydelse för företagen. Inte minst i dessa tider då de ska parera kostnadsökningar och en osäker världsekonomi. Många ekonomichefer verkar i det tysta och därför vill vi på Azets lyfta fram ekonomicheferna och deras betydelse genom att dela ut priset Årets CFO till förtjänstfulla ekonomichefer inom franchisebranschen, säger June Mejlgaard Jensen, vd på Azets i Sverige och Danmark.

Juryn som utser vinnaren består av representanter från Azets och McDonalds. Efter genomgång av ett stort antal franchisebolag och deras ekonomichefers insatser är juryn överens om de tre finalisterna: Marie-Louise Lindström - HusmanHagberg, Alexis Tchikladze - The Body Shop och Nathalie Lund - KAYAKOMAT.

– Det är alltid lika kul och intressant att utvärdera ekonomichefernas insatser och se vilket arbete de genomfört. Årets tre finalister är alla goda exempel på CFO:er som lyckats utveckla en finans- och ekonomifunktion som haft en stor positiv påverkan på franchisesystemets utveckling, säger Helena Malmström, marknadschef på Azets och en av jurymedlemmarna.