Gå direkt till innehåll
Ulli Söderberg från Svensk Fastighetsförmedling har fått Azets pris Årets CFO 2019.

​Ulli Söderberg från Svensk Fastighetsförmedling är “Årets CFO”

Ulli Söderberg från Svensk Fastighetsförmedling blev Årets CFO 2019 inom franchise när Azets delade ut priset på Frannygalan.

Intresseorganisationen Svensk Franchise arrangerar varje år Frannygalan för att premiera duktiga företagare inom franchise. Genom samarbetet mellan Azets och Svensk Franchise uppmärksammar Azets duktiga ekonomichefer genom att dela ut priset “Årets CFO” på Frannygalan.

Priset delas ut till den CFO inom franchise som genom sitt nytänkande utvecklat en ekonomifunktion som haft en stor positiv påverkan på franchisesystemets finansiella utveckling. Finalister i årets utmärkelse var Ulli Söderberg från Svensk Fastighetsförmedling, Mathias Pilhage från Mercuri International och Camilla Bjurman från Puls & Träning. På Frannygalan den 22 mars korades Ulli Söderberg från Svensk Fastighetsförmedling till Årets CFO.

– Det känns fantastiskt roligt att få Azets utmärkelse som Årets CFO. Vi har under de senaste åren jobbat med att utveckla den ekonomiska rapporteringen genom att digitalisera och effektivisera alla de ekonomiska flödena. Nu jobbar vi framåt för att skapa system som ska hjälpa våra franchisetagare att på ett enkelt, överskådligt sätt snabbt få koll på lönsamheten i sina verksamheter genom gemensamma KPI:er och uppföljning i tilltalande grafiska gränssnitt. Jag vill presentera ekonomi på ett sätt som alla kan förstå, säger Ulli Söderberg på Svensk Fastighetsförmedling.

Den formella motiveringen från juryn, som består av representanter från Azets och McDonalds, lyder:

“Ulli Söderberg är en mycket kunnig och uppskattad CFO som har ett starkt förtroende bland franchisetagarna, vilket hjälper dem att fatta viktiga och ibland tuffa beslut. Ulli har tagit flera initiativ de senaste åren för att utveckla och förbättra verksamheten samtidigt som hon med stort engagemang har sett till att alla är insatta in den ekonomiska utvecklingen."

– Med priset Årets CFO vill vi på Azets placera duktiga ekonomichefer i rampljuset. De har en viktig roll vad gäller att förbättra lönsamheten, utveckla affären och stärka företagets konkurrenskraft. Samtidigt visar våra undersökningar att dagens ekonomichefer utsätts för högra krav och tampas med många utmaningar, inte minst vad gäller att modernisera ekonomifunktionen. Därför vill vi gärna uppmärksamma ekonomicheferna och deras viktiga arbete, säger Anders Fryxell, vd på Azets i Sverige.

För mer information
Anders Fryxell, vd Azets Insight AB, tel 0709-21 43 82, anders.fryxell@azets.com
Helena Malmström, marknadschef Azets Insight AB, tel 010-457 50 00, helena.malmstrom@azets.com

Azets är en ledande nordisk leverantör av rådgivning och outsourcingtjänster inom redovisning, lön och HR. Azets har 3 000 medarbetare i Norden som hjälper över 20 000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter över 2.4 miljarder SEK, varav 350 miljoner i Sverige. Azets ägs av HgCapital och är en del av CogitalGroup. Läs mer på http://www.azets.se/

June Mejlgaard Jensen

Presskontakt VD Azets Sverige +45 40 11 02 96
Helena Malmström

Presskontakt Marknadschef, Azets Insight AB +46 (0)10 457 50 00

Vi bygger framtidens ekonomi- och lönefunktion!

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Våra 7.600 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 90.000 kunder i Norden och Storbritannien.

Ekonomi | Lön | HR | Teknologi | Bemanning| Rådgivning