GANT återvänder till begynnelsen i global kampanj

GANT grundades 1949 i New Haven på den amerikanska östkusten. Sedan den vita button down-skjortan blev populär bland studenter på universiteten har GANT varit starkt rotat i Ivy League-kulturen. När GANT i år fyller 70 år firas den historien och de plagg som genom årtiondena blivit ikoniska.

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med svenska B-Reel, skildrar ett studentrum under 70 år, där varje årtionde representerar ett plagg. För varje person som flyttar in i rummet inleds en ny era.

– Det är inte många varumärken som har en så fantastisk historia som GANT. Som kampanjen visar har vi varit med och byggt några av de mest ikoniska klädesplaggen samtidigt som varumärket vuxit till att finnas på över 70 marknader. Vi som jobbar här är väldigt stolta över detta och peppade på att föra det in i framtiden med samma energi som våra grundare hade när de startade GANT på universiteten vid amerikanska östkusten för 70 år sedan, säger Eleonore Säll, global marknadsdirektör på GANT.

– Det finns ett stort mått av nyfikenhet i GANTs löfte om “Never stop learning” och det var något vi ville dramatisera genom en berättelse om det här rummet. Alla kan känna igen sig i det stora i att påbörja något nytt, med de förväntningar och den spänning det innebär, säger Philip Arvidson, kreatör på B-Reel.

Den integrerade kampanjen som nu går live har stort fokus på sociala medier och kommer även visas som bioreklam. Se filmen Seven Decades, Seven Icons här: https://www.youtube.com/watch?v=zLEpO578kBU

Kund: Gant

Byrå: B-Reel

Produktionsbolag: Indio (regissör: Philippe Tempelman)

• Bio, film, foto

• gant

Svenska B-Reel är en kreativ och strategisk fullservicebyrå med sex kontor i fem länder och har flera gånger listats som en av världens främsta byråer. På kundlistan finns bland annat Google, Storytel, Netflix, H&M och LVMH.

Jesper Kling

Presskontakt Managing Director +46 70 924 87 27