Acts of Goodness gästspelar på Dramaten

Acts of Goodness gästspelar på Dramaten

I oktober åker Backa Teater till Stockholm och gästspelar den hyllade föreställningen Acts of Goodness på Dramaten!

Acts of Goodness är ett stort europeiskt projekt med berättelser om godhet från hela Europa, en splittrad kontinent i ekonomisk kris. Regissören Mattias Anderssons pjäs är en succé bland både publik och kritiker. ”Kuslig aktualitet” skrev Göteborgs-Posten om pjäsen, och Aftonbladet skrev ”Andersson lyckas göra godheten så spännande” i sin recension.
Acts of Goodness har nypremiär den 13 september på Backa Teater, och den 13-14 oktober åker ensemblen till Stockholm för att gästspela på Dramatens temadagar om solidaritet.

– Det är inspirerande och roligt att spela ett av Backa Teaters pågående och samtidsundersökande projekt på Sveriges nationalscen! Det ska bli spännande att se hur Acts of Goodness tas emot av stockholmarna, säger Mattias Andersson.

Mattias Andersson, regissör och konstnärlig ledare för Backa Teaters, satte förra året upp The Mental States of Sweden på Dramaten. I höst är han aktuell med Acts of Goodness på Backa Teater och Flotten, Hemmet, Sandlådan 2014 på Göteborgs Stadsteater.

Manus & regi: Mattias Andersson
Med: Bahador Foladi, David Fukamachi Regnfors, Ylva Gallon, Anna Harling, Ove Wolf, m.fl.
Scenografi & kostym: Ulla Kassius

Maria Petersson