Jesper Odelberg till Backa Teater

Jesper Odelberg till Backa Teater

Fredag 26 april gästas Backa Teater av Jesper Odelberg med föreställningen Jesper Odelberg- en sång och en spattman.

Jesper Odelberg bjuder på en humorföreställning som innehåller skratt, gråt, allvar, musik och politiska inlägg.

-Jag skiter i om folk gråter eller skrattar, huvudsaken är att jag väcker känslor, säger Jesper Odelberg som kommer att prata om allas rätt till kultur, hans egna erfarenheter av näthat och kanske också debatten han hade med Sverigedemokraternas Björn Söder på Almedalsveckan 2011.

Odelberg kommer också att tolka visor från den svenska visskatten såsom Cornelis Vreeswijk, Ola Magnell och Kent Andersson.

Jesper Odelberg är en erkänd komiker, vissångare, föreläsare och skådespelare som sedan sin komikerdebut 1992 turnerat land och rike runt. Han blandar allvar med humor, politik med kärlek och sorg med skratt. För honom är kampen om kulturens tillgänglighet viktig, inte bara för de med funktionsnedsättning, utan tillgänglighet för alla.

Jesper Odelbergs förhållande till Backa Teater går långt tillbaka. Under åren 1994-1998 jobbade han som produktionsassistent och något år senare var Odelberg tillbaka på Backa Teater med den egna föreställningen "Är du CP eller?”

Föreställningen som spelas fredag 26 april kl.19.00 inviger Backa Teaters nya foajé som spelplats.

För mer information och intervjuer kontakta:

Frida Hallberg
Pressansvarig Backa Teater