​Ytterligare biljetter släpps till Apokalypsen på Backa Teater

​Ytterligare biljetter släpps till Apokalypsen på Backa Teater

Det är många som vill uppleva Apokalypsen! Efter ett stort publiktryck släpper Backa Teater fler föreställningar av vårens undergångsföreställning Apokalypsen.

För första gången samarbetar Backa Teater med scenkonstkompaniet Poste Restante som skapar interaktiva föreställningar där publiken medverkar, och den 6 mars har Apokalypsen (från 10 år) urpremiär. Med underrubriken ”det kommer att gå dåligt” fokuserar Apokalypsen på publikens och ensemblens egna katastroftankar och orosmoment. Tillsammans jobbar vi för att iscensätta jordens undergång, för att sedan gemensamt ta oss igenom den, överleva, och komma ut på andra sidan.

Till våren kommer det att gå dåligt många gånger – för tisdagen den 27 januari släpper vi ännu fler föreställningar på både vardagar och helger. Apokalypsen rymmer endast 35 personer så biljettantalet är fortfarande begränsat, och trycket är hårt.

Apokalypsen
Urpremiär 6 mars.
Från 10 år.
Idé och regi: Poste Restante.
Med: Karin de Frumerie, Ylva Gallon, Anna Harling, Gunilla Johansson, Mats Nahlin, Ove Wolf, Lars Väringer.

Maria Petersson
maria.petersson@stadsteatern.goteborg.se