En champagnekylare framtagen för att fira 50-årsjubileet, med inspiration av den ishink som Arne Jacobsen skissade på 1969 för serien Cylinda Line.

Underbara designklassiker hos Bagaren och Kocken i samband med 50-årsjubileum

Detaljer som förgyller
Vissa köksredskap är vackra ting som vi gärna låter stå framme – för att pryda matsalsbordet eller köksbänken. Det är precis vad Stelton har gjort inför sitt 50-årsjubileum av Cylinda-line. Underbara ting som ger köksglädje och där allt känns som godsaker för ögat.

En enkel skiss
Det var under en familjemiddag som designern Arne Jacobsen på en servett ritade en enkel skiss... Den tidlösa serien Cylinda line var därmed född! I år uppmärksammas 50-årsjubileet när Stelton ger ut serien i nya behagfulla färgtoner. Therese är kategorichef för inredning hos oss och här nedan delar hon med sig av sina tankar om serien.

Therese om Cylinda Line
Personligen älskar jag mötet mellan det lite stela och stilrena i designen med det mjuka i de nya nyanserna. Skålen med lock kommer jag själv att använda till servering av kökets alla goda tillbehör som nötter, oliver & kryddor. Men min absoluta favorit är kannan på 2 liter som ska få stå framme för att förgylla vardagen, säger Therese.

Vi är så stolta över att vara en av få återförsäljare som säljer dessa ”nya klassiker”, som sagt… en fröjd för ögat!