Bagpal är med och tävlar om att bli Sveriges nästa Techsuccé i DI Digital Tour!

Bagpal Scandinavia deltar i årets upplaga av DI Digital Tour. I tävlingen kommer sju bolag att pitcha på Torn1 i Linköping den 25 oktober. Nytt för i år är att det inte enbart är bolag från Linköping som pitchar, utan även startup-bolag från Uppsala, Norrköping och Jönköping.

Vinnaren av Startup Tour belönas bland annat med en miljon kronor i annonspengar från Bonnier News samt andra priser från bland andra KPMG, Zacco, Accenture, Nordea med flera.

Tävlingen går ut på att utvalda bolag gör en kort pitch inför en jury bestående av några av Sveriges tyngsta techinvesterare. På plats i Linköping är bland andra Christoffer Norman från riskkapitalbolaget Northzone, Caroline Walerud på Walerud Ventures samt Björn Persson på Almi Invest.

- Att vi har blivit ett av de utvalda bolagen som får möjligheten att pitcha vår affärsidé, känns mycket hedrande, säger Bagpals Pernilla Dennerås. Vi ser, trots den korta tiden vi varit live med vår plattform, ett stort intresse för att använda vår tjänst. Vilket vi är mycket glada för, fortsätter hon.

Bagpals tekniska plattform ger resenärer möjligheten att skicka bagaget i förväg innan avresan. Bagaget hämtas upp från hemmet och levereras direkt till destinationen. Resenärer behöver alltså inte längre släpa sitt bagage, köa för att checka in, eller vänta på bagaget vid ankomst.

- Vi vill introducera ett nytt bekvämt sätt att resa, och är mycket stolta över att vara först ut i Skandinavien. Att vi nu får en chans att dela vår entusiasm inför en jury och publik är oerhört glädjande, säger Bagpals Maria Bergström

• Resor

Bagpal Scandinavia AB är ett oberoende partnerägt aktiebolag som grundades 2015. Som det första företaget i Skandinavien erbjuder Bagpal resenärer, att vid resetillfället få sitt bagage upphämtat och levererat i förväg. En etablering i grannländerna Finland och Danmark förväntas ske inom de närmsta två åren. Med uppmaningen ”packa tungt, res lätt.” tar nu Bagpal Scandinavia AB klivet ut på den skandinaviska marknaden.