Ballingslöv Bright ek svart

Ballingslöv lanserar E-handel inom badrum

Ballingslöv AB lanserar 1 september, i egen regi, e-handel mot slutkonsument på ballingslov.se

Att utöka tillgängligheten och marknadsexponeringen av vårt badrumserbjudande är grunden för initiativet. Utöver den tekniska implementeringen har även innehållet på sajten kraftigt utvecklats för att underlätta köpresan samt bidra till ökade kundflöden genom SEO.

Systemlösningar
Lösningen är byggd i plattformen Litium 7.3, med integration mot PIM-systemet InRiver. Den stora mängden konfigureringsmöjligheter som ryms inom Ballingslövs generösa sortiment hanteras via direktanrop mot konfigureringsmotor.
Konsumenten kan smidigt och enkelt betala via Klarna.

Utvecklad kundservice
Ballingslöv utvecklar även kundtjänst genom chat och ett utbyggt kunskapscenter. Andra funktioner som lagts till är möjligheten för konsumenten att direkt kunna beställa vissa varuprover online.

- Kundmötet är centralt i Ballingslövs erbjudande och något vi brinner för, säger marknadschef Martin Lundell på Ballingslöv. Att på ett inspirerande sätt möta våra kunder utifrån kundens önskemål, erbjuda rådgivning, inspiration samt en god tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för Ballingslöv - oavsett om kunden vill möta oss fysiskt genom våra återförsäljare eller online.

Ballingslövs e-handel inom badrum lanseras 1/9.
Läs mer på ballingslov.se

Ballingslöv Vanity ek bets ljusbrun