I februari 2023 lanserar Ballingslöv flera spännande köksnyheter. Mest intresse drar rimligen det helt nya utförandet av den omtyckta köksmodellen Wood till sig.

NYHETER FRÅN BALLINGSLÖV – PRESSMEDDELANDE FEBRUARI 2023.

Wood är en produkt för dig som gillar trä i en modern tappning och som verkligen aktivt väljer en produkt som är ultimat utifrån hållbarhetsaspekten. Wood finns sedan tidigare i tre olika utföranden, ek vitpigmenterad, ek svartbets samt ek bets ljusbrun, och bjuder verkligen in till att skapa flera olika uttryck.

Nu kompletterar Ballingslöv köksmodellen Wood med en mörkolja som ger denna massiva eklucka ytterligare en dimension.

Oljan som är helt miljövänlig med 0% VOC (flyktiga organiska föreningar), innehåller inget vatten eller lösningsmedel. Oljebehandlingen kräver minimalt underhåll, är vatten- och värmebeständig vilket passar bra till såväl kök som badrum. Materialet till Wood kommer från närområdet kring fabriken i Ballingslöv där luckan sedan förädlas till perfektion. För att skapa ytterligare designmöjligheter har Ballingslöv även utvecklat accentdistanser att använda mellan luckorna. En vacker detalj. Wood tillhör Ballingslövs mer exklusiva köksmodeller. En lucka i storleken 764x594 mm kostar ca 3.900 kr inkl. moms. Produkten är tillgänglig för beställning from 6 februari 2023.

I samma lansering så lanseras också en produktlösning kallad Pocketdörrar som är applicerbar på högskåpsdörrar.

Lösningen innebär att högskåpsluckor kan öppnas och skjutas undan på ett smidigt sätt. Med denna lösning ökar möjligheterna att skapa en väldigt stilren design och om man så önskar dölja vissa saker i köket. För att se full funktionalitet rekommenderar vi er att ta del av filmmaterial på ballingslov.se där även Mija Kinning berättar mer kring hur hon i samarbete med Ballingslöv valt att presentera produkten.

Ladda ner bilder nedan.