Baltex Health & Beauty Group övertar de nordiska distributionsrättigheterna för Bio-Life från Bringwell

Bio-Life är sedan över 20 år ett etablerat premiumvarumärke inom nutritions-, greens och superfood-produkter. Den breda serien kännetecknas av naturliga kosttillskott där inga kompromisser tillåts vad gäller ingrediensernas kvalitet, optimala upptagningsförmåga eller naturlighet.

– Bio-Life är en serie som passar perfekt i vår nordiska produktportfölj. Deras grundfilosofi om kvalitet, långsiktighet och naturlighet utan kompromisser ligger helt i linje med våra egna värderingar, säger Tomas Färnlöf, VD för Baltex Health & Beauty.

Vi har ett starkt fokus inom denna målgrupp och en utökad nordisk organisation redo att fortsätta utvecklingen av Bio-Life. Bio-Life är ett av de mest efterfrågade varumärkena inom norsk hälsofackhandel och VITA. Nyligen skedde en utvidgning av distributionen till Sverige och Finland. Serien erbjuder ett brett utbud av livsstilsprodukter som ligger väl positionerade och fyller med råge kraven som den medvetna konsumenten ställer på premiumtillskott.

– Bio-Life-kontraktet adderar ett intressant bidrag till vår verksamhet i Sverige och ett väsentligt bidrag till vår norska verksamhet. Vi kan nu räkna oss som en stabil spelare inom mellanskiktet av norska leverantörer. I samband med detta gör vi förstärkningar i vår nordiska organisation som medför att vi nu etablerar oss som en tydlig nordisk aktör, hittar flera intressanta synergier och skapar en bra plattform för fortsatt framtida tillväxt, avslutar Tomas Färnlöf.

Baltex Health & Beauty AB
Tomas Färnlöf, VD
tomas@baltex.se

• mage/tarm