BAMA är huvudpartner för Helsingborg Marathon

Efter ett års uppehåll på grund av pandemirestriktionerna är det äntligen dags för Helsingborgs stora löpfest, där BAMA är en av två huvudpartners. Loppet går av stapeln nu på lördag den 4 september.

BAMAs vision är en sundare och färskare framtid. Det vi äter är en viktig pusselbit för bättre hälsa, men det är också fysisk rörelse. Därför har BAMA valt att samarbeta med flera olika idrottsevenemang som inspirerar till en aktiv livsstil.

BAMA har sponsrat Helsingborg Marathon sedan starten 2014. Idag är det Sveriges andra största maratonlopp. BAMA är dessutom huvudsponsor för barnens eget lopp, BAMA Kids Run, som går längs strandpromenaden och är slutspurten av maratonsträckan.

– Vi tycker det är särskilt roligt och viktigt att bidra till att barn och unga får en positiv inställning till rörelse och att de ser det gröna som en självklar del av måltiden, säger Anette Dremo, Marknads- och Kommunikationschef, BAMA Nordic.

Efter loppet får alla barn en fin medalj och en kasse med några små överraskningar och minimorötter från Greenest – BAMAs varumärke för färdigskuren sallad och grönsaker.
BAMA kommer också att finnas på plats i målområdet och erbjuda bland annat ansiktsmålning för barnen.

– Det här är ett bra tillfälle för oss att visa upp BAMA som är ett nytt varumärke på den svenska marknaden. Vi ett av Nordens ledande företag inom frukt och grönt, växtbaserat och färsk färdigmat, och dessutom en stor arbetsgivare i Helsingborg i och med att vi har produktion av färdigskuren sallad här och även en stor del av vår sälj- och marknadsorganisation, berättar Anette Dremo.