Kvalitetsljud med headsetet EarSet 3 från Bang & Olufsen

Efter den globala lanseringen av iPhone 3G lanserar Bang & Olufsen en ny version av sitt stereoheadset med sladd och inbyggd mikrofon, utformat för att sitta stadigt och bekvämt på alla öron samt ge optimal ljudkvalitet även med iPhone.

Ljudåtergivning är en av Bang & Olufsens kärnkompetenser, vilket exemplifieras tydligt med det lilla headsetet EarSet 3, ett högt signalbrusförhållande innebär att det irriterande bruset man får med många headset och hörlurar nästan inte förekommer, istället hör man varje detalj i musiken.

Ljudkvaliteten påverkas också av hur EarSet sitter i örat. EarSet 3 har utvecklats speciellt för att så exakt som möjligt följa örats konturer och kurvor, vilket gör att du kan höra ljud som annars skulle gå förlorade. Vi lägger också med små öronkuddar som gör lurarna bekvämare samt kompenserar för det läckage som skulle kunna uppstå om örat är större än EarSet.

De dynamiska fullregisterhögtalarna som sitter monterade på de utdragbara fästena är konstruerade enligt principen för öppna högtalare vilket innebär att de släpper igenom en viss mängd omgivningsljud. Du blir därför inte helt avskuren från omvärlden när du lyssnar på musik i EarSet 3.

Perfekt passform för alla öron
Som ett komplement till Bang & Olufsens fokusering på ljudkvalitet har stor vikt lagts vid hur alla mekaniska delar samverkar. Särskild uppmärksamhet har ägnats åt finmekaniken eftersom precisionsteknik och ergonomisk design är avgörande för en liten produkt som kräver många rörelser i samband med att den tas på och av.

EarSet 3 anpassas enkelt till det individuella örats konturer och kurvor. Även om du är fysiskt aktiv sitter EarSet 3 stadigt och bekvämt på plats och ser till att bara du får del av ljudupplevelsen. Mikrofonen är placerad på sladden och kombinerad med en omkopplare för lur på/av.

Kvalitetsmaterial och låg vikt
EarSet 3 är utformat i robusta material: tillverkad i borstat aluminium och med ett speciellt ytskikt av mjukt gummi. Materialen är mycket slitstarka och reptåliga och kombinerar kvalitet och komfort med förstklassig design.

EarSet 3 väger bara åtta gram per hörlur, vilket gör att du kan fokusera helt på den enastående ljudupplevelsen när du lyssnar på musik eller ringer ett telefonsamtal.

Med den nya minijack-kontakten kan EarSet 3 också användas med alla mp3-spelare som ett par hörlurar av hög kvalitet avsedda endast för musikavlyssning.

EarSet 3 är det perfekta tillbehöret för iPhone-användare som vill ha högsta möjliga kvalitet på sina hörlurar samt en lösning för handsfree. De är ett självklart val för alla som intresserar sig för innovation, bekvämlighet, kommunikation och bra ljud. EarSet 3 kommer att finnas tillgängligt i Bang & Olufsen-butiker över hela världen samt i utvalda Apple-butiker.

Tekniska specifikationer
Designer Anders Hermansen
Mått 35 x 59 x 14 mm
Vikt (en hörlur) 8 g
Vikt (hela setet) 31 g
Yta Aluminium och mjukt gummi
Sladd 1 m
Princip Elektrodynamisk högtalare
i örat-typ (intra concha-hörlur)
Frekvensomfång 50-20 000 Hz
Kontakt 4-polig 3,5 mm, minijack
Ca pris 1 900 kr

För mer information och lån av produkter, kontakta:
Ulrika Kjellström Attar, Informationsansvarig, tel 070-550 76 90, uka@bang-olufsen.dk
Bang & Olufsen Mediacenter
Bilder finns fritt tillgängliga på http://mediacenter.bang-olufsen.dk. Följ instruktionerna och registrera dig som ny användare om det är första gången du besöker webbplatsen.

Bang & Olufsen a/s
Bang & Olufsen grundades 1925 i Struer i Danmark och har vunnit världsrykte för sina kvalitetsprodukter inom hemelektronik. Vår vision är att hela tiden ha modet att ifrågasätta det konventionella i sökandet efter upplevelser som förvånar och som håller i längden. Bang & Olufsen Grup tillverkar ett unikt utbud av TV- och musiksystem, högtalare, telefoner samt multimediaprodukter. Bolaget har cirka 2 500 anställda och produkterna säljs i fler än 100 länder runt om i världen. Omsättningen för verksamhetsåret 2006/2007 låg på 4 376 miljoner danska kronor (588 miljoner euro). Mer information om Bang & Olufsen a/s hittar du på www.bang-olufsen.com

• Hemelektronik