Barilla har producerat 87 LIMITED EDITION paket för att fira Mikaela Shiffrins historiska världscupseger

Barilla överraskar Mikaela Shiffrin och hennes fans genom att lansera ett pastapaket i begränsad upplaga för att fira hennes historiska 87:e seger!

Succé börjar med ett gott recept: Barilla överraskar Mikaela Shiffrin och hennes fans genom att lansera ett pastapaket i begränsad upplaga. Paketen kommer inom kort att auktioneras ut till välgörenhet för att fira Mikaela Shiffrins historiska 87:e världscupseger i alpin skidåkning.

12 March 2023 Stockholm, Sverige

Genom gårdagens rekordbrytande seger i den alpina världscupen blir den tidigare olympiska guldmedaljören Mikaela Shiffrin den ”största alpina skidåkaren genom tiderna” då hon vann sin 87:e världscupseger. Det tidigare rekordet på 86 segrar hölls av Ingmar Stenmark i 34 år och Mikaelas vinst är nu en historisk händelse.

Segern markerar slutet på en jakt som har pågått i mer än ett decennium, ända sedan Mikaela började sin världscupkarriär 2011. Barilla har varit med Shiffrin sedan början, hennes längsta partnerskap hittills, och delat var och en av segrarna. 12 år av gemenskap, där Shiffrin och Barilla alltid har delat samma starka värderingar för kost, kvalitet, familj samt en passion för excellens.

Då succé börjar med ett bra recept har BluRhapsody från Barilla designat ett nytt specialpaket i begränsad upplaga, unikt framtaget för Shiffrin, med pasta i form av en "8" och en "7" för att fira hennes enorma prestation och det långvariga förhållandet och de känslomässiga banden som Barilla har knutit genom åren med Mikaela. För att hedra hennes enorma bedrift lanserar Barilla en 87 sekunder lång film till hennes ära, i filmen avslöjas också det specialdesignade pastapaketet designat av BluRhapsody by Barilla till Mikaelas ära. Läs även mer här.

Barilla har producerat 87 LIMITED EDITION paket varav 86 kommer att signeras av Mikaela Shiffrin som kommer att både auktioneras ut och säljas via plattformen Charity Stars. Intäkterna från försäljningen och auktionen kommer att gå till stöd till Food for Soul - en ideell organisation grundad av kocken Massimo Bottura för att främja social medvetenhet och kampen mot matsvinn och hunger.

Citat från Ilaria Lodigiani, VP Global Marketing Barilla

”Vi har haft förmånen att stötta Mikaela under de senaste 12 åren. Sedan hon var en 15-årig målmedveten, vänlig, passionerad och talangfull tonåring. Förutom att vara en mästare, representerar Mikaela de värderingar som alltid har legat Barilla varmt om hjärtat: omtanke för andra samt för planeten. Vi kunde inte vara lyckligare över hennes framgång. Mikaela har alltid varit bäst för oss, nu är hon bäst i världen.”

Citat från Mikaela Shiffrin

"Mitt partnerskap med Barilla betyder allt för mig. Barilla har varit med mig sedan starten och har delat varenda en av mina segrar. Ord kan inte beskriva hur stolt jag är över att ha varit en del av Barillafamiljen under de senaste 12 åren och det kommer jag att vara även i framtiden – det är mitt längsta partnerskap hittills!”

Citat från Mikaela Shiffrin

”Det är en otrolig bedrift och en som jag har jobbat hårt för att uppnå. Jag är oerhört tacksam för alla som har stöttat mig på denna resa. Jag vill säga ett stort tack till mina nära och kära och även min Barilla-familj som har varit med mig under en så stor del av min karriär, utan ert stöd och support skulle jag inte vara i den positionen jag är i idag.”

Som ledare inom sina respektive områden har Barilla och Mikaela format ett unikt band som har lett till att två ikoner utvecklat ett världsledande partnerskap. Med en tallrik pasta delar Barilla ”A sign of Love” för att fira det lyckliga förhållandet mellan Mikaela Shiffrin och Barilla. Alla köp av de exklusiva paketen kan göras via Charity Stars hemsida.

BluRhapsody by Barilla har producerat totalt 87 pastapaket i begränsad upplaga. Det första paketet numrerat #1 kommer att gå till Mikaela Shiffrin. 9 förpackningar (numrerade från #2 - #10 kommer att auktioneras ut 5 dagar från releasedagen. De återstående 77 paketen (#11 - #87) kommer att säljas som "köp nu" för ett fast pris. Prisintervall kommer att vara visas på hemsidan.

- Slut meddelande -

Om Barilla Gruppen:

Barilla är ett icke börsnoterat familjeföretag som leds av bröderna Guido, Luca och Paolo Barilla. Det grundades av deras farfars far Pietro Barilla som startade ett bageri i Parma 1877. Idag är Barilla känt i Italien och runt om i världen för sina produkters förträfflighet. Med sina varumärken – Barilla, Mulino Bianco, Pan di Stelle, Gran Cereale, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina och Vesta, Misko, Voiello, Academia Barilla, First, Catelli, Lancia, Splendor, Tolerant och Pasta Evangelists står Barilla för välsmakande, näringsrika och hälsosamma produkter inspirerad av medelhavskost och den italienska livsstilen.

När Pietro öppnade sin butik för 145 år sedan var målet att göra god mat. Det är idag grunden för Barillas verksamhet och väg att göra affärer. Barilla har idag 8 700 anställda och en leverantörskedja som delar dess värderingar och passion för kvalitet.

Barilla koncernens åtagande är att erbjuda människor den glädje som fås från god och välgjord mat, framställda på utvalda ingredienser från ansvarsfulla leverantörskedjor, för att bidra till en bättre nutid och framtid.

Sedan 1987 har ett historiskt arkiv samlats in och bevarat företagets 145-åriga historia och är en tillgång som är öppen för alla via portalen www.archiviostoricobarilla.com. Det är ett bevis på en ikons resa bland produkter gjorda i Italien och till förändringarna i det italienska samhället. För ytterligare information, besök: www.barillagroup.com; Twitter: @barillagroup; LinkedIn: Barilla Group; Instagram: @barillapeople.

Om Blu Rhapsody:

BLURHAPSODY: REINVENTING THE ART OF MAKING PASTA.

De största signumen för pasta gjord i Italien är: anpassningsbara former, färger och smaker. BluRhapsody är ett 3D Food srl-varumärke och ett Start up-företag inom Barilla Gruppen. Tack vare 3D-teknik skapar de nya pastaformer med en unik design. En ny form av digitalt hantverk. Pastan knådas först för hand med råvaror av högsta kvalitet. När den är klar genomgår pastan en transformation med hjälp av den senaste tekniken. På så vis skapas nya produkter med överraskande strukturer och design, produkter skapade för att ge liv åt ovanliga och multisensoriska upplevelser.

Varje ny produkt, vars design utvecklats i samarbete med internationella designers representeras i en begränsad serie i en liten upplaga av högsta kvalitet. Det är en revolution som tar konceptet pasta in i framtiden.

www.blurhapsody.com

Om FOOD FOR SOUL:

Food for Soul är en ideell organisation grundad av kocken Massimo Bottura och Lara Gilmore som ger lokala samhällen möjlighet till ett mer rättvist hållbart använde av matvaror genom att rädda mat från att bli avfall och minska hindren för försörjning och tillgång till mat. Genom opinionsbildning och utbildningsinitiativ ger de konsumenterna verktygen att ändra vanor till mer socialt och miljömässigt ansvarsfulla beteenden; samtidigt som de samarbetar med lokala ideella organisationer för att skapa projekt för platser med gemenskapsutrymmen med sociala kök, som återvinner och förvandlar överskott av mat till närande måltider för de mest utsatta. Food for Soul har även utbildnings- och träningsprogram. Hittills har organisationen öppnat 13 projekt, 12 öppna platser för att dela mat i 9 länder; Italien, Storbritannien, Frankrike, Brasilien, Mexiko, Schweiz, Peru, Australien och USA, 6 till är under utveckling. Sedan 2015 har Food for Souls uppdrag inspirerat världsomspännande resultat som direkt påverkar UN Sustainable Development Goals 2, 12, 13. Det globala programmet har räddat mer än 1069 ton mat från att bli avfall, serverat 2,39 miljoner måltider med gästfrihet och samtidigt tillhandahållit 1,2 miljoner färska matpaket med hjälp av över 155 000 volontärer och gästkockar.

För mer information:

Global kontakt – MSL Group