Barracudas whitepaper beskriver utvecklingen med såväl utmaningar som möjligheter när det gäller att snabbt, säkert och kostnadseffektivt flytta sin IT-miljö till molnet.

Utmaningar och möjligheter med SD-WAN – Whitepaper

IT-säkerhetsföretaget Barracuda Networks visar i en global undersökning att nära hälften av de medverkande företagen inom det närmaste året räknar med att införa en SD-WAN-lösning. Samtidigt säger sig fler än sju av tio nordiska företag ha otillräcklig kunskap och utbildning inom området.

– Rätt införd ska en SD-WAN-lösning kunna bidra till en hög IT-säkerhet. Det handlar även där om att öka kunskapen bland användarna, men också om att de flesta SD-WAN-lösningar behöver kompletteras med andra säkerhetslösningar för att möta hotbilden. I dag finns det en utbredd och felaktig uppfattning att en SD-WAN-lösning i sig omfattar all den säkerhet som krävs, kommenterar Peter Gustafsson, ansvarig för Barracuda Networks i Norden.

SD-WAN står för Software-Defined Networking - Wide Area Network, det vill säga ett mjukvarudefinierat icke-lokalt nätverk.

Ladda ner whitepaper ”Security, connectivity and control: The challenges and opportunities of SD-WAN”»

Mer information om Barracudas globala studie finns här»

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata om SD-WAN är du välkommen att kontakta Peter Gustafsson, Barracuda Networks, telefon: 0709-17 80 14, e-post: pgustafsson@barracuda.com