Barracuda visar kraftig tillväxt för molnbaserat e-postskydd

Barracuda visar kraftig tillväxt för molnbaserat e-postskydd

IT-säkerhetsföretaget Barracuda Networks visade en mycket stark tillväxt för sina tjänster inom e-postsäkerhet under det nyligen avslutade räkenskapsåret 2021. Inom området tjänster för avancerad e-postsäkerhet fick företaget 3 400 nya kunder under året. Det är 60 procent fler jämfört med föregående år.

Området MSP (Managed Service Provider) har också haft en stark utveckling. Här ökade försäljningen av Barracudas lösningar för e-postsäkerhet omsättningen med 66 procent jämfört med föregående år.

– Det har varit en explosionsartad tillväxt inom e-postsäkerhet både globalt och i Norden. Och vi är naturligtvis glada över att företag ser över sin säkerhet. Allt fler vill ha våra användarvänliga helhetslösningar som är enkla att införa och matchar en alltmer komplex hotbild som omfattar allt från vd-bedrägerier och nätfiske till kontostölder och sextortion, kommenterar Peter Gustafsson, ansvarig för Barracuda Networks i Norden.

Stark utveckling också inom backup-tjänster
Med en snabb övergång till molntjänster och distansarbete har även försäljningen av företagets backup-tjänst för Microsoft Office 365 ökat omsättningen kraftigt – 112 procent jämfört med året innan.

– Vi ser att allt fler företag inser fördelarna med att komplettera Office 365 med en smidig och fullskalig backup-lösning som verkligen hjälper när situationen kräver det, exempelvis vid en attack med ransomware. Här vet vi att Barracuda Cloud-to-Cloud backup ligger i absolut framkant av utvecklingen och kan erbjuda en molntjänst som är enkel och snabb att implementera, fortsätter Peter Gustafsson.

Barracudas tjänster för e-postsäkerhet skyddar i nuläget 71 500 kunder världen över.

Barracudas räkenskapsår 2021 avslutades den 28 februari.

För mer information»
För mer information om Barracudas lösningar inom e-postsäkerhet»

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata mer om Barracudas lösningar inom e-postsäkerhet är du välkommen att kontakta Peter Gustafsson, Barracuda Networks, telefon: 0709-17 80 14, e-post: pgustafsson@barracuda.com