TeamUp-stolen; Mångsidig. Alltid. Överallt.

• Skapad i samarbete mellan BASF, ITO Design och Interstuhl
  • Multifunktionell stoldesign för moderna kontorsmiljöer
  • Nya material ger större komfort, lägre vikt och maximal funktionalitet

Lösningar utvecklas när behoven förändras. Det gäller särskilt i affärsvärlden. Arbetet, kontoren och organisationsstrukturerna förändras i allt snabbare takt och kräver kontorslösningar med ny, flexibel design. BASF bestämde sig för att anta utmaningen tillsammans med ITO Design och Interstuhl. Resultatet är TeamUP-stolen, där nästan 20 olika material från BASF används. TeamUP-stolens ergonomi och multifunktionalitet sätter nya standarder för kontorets kreativa nav.

Från idé till en innovativ stolsdesign
BASF levererar inte bara material och support till kunder och designers när det gäller konstruktion av tekniska komponenter med BASF's Ultrasim® simuleringsverktyg. BASF plockar tidigt upp nya trender inom möbelindustrin och framtididens kontorskoncept. BASF’s designfabrik® arrangerade år 2014 en tävling för att utveckla en ny sorts stol som möter de nya behov som skapas i nya kontorsmiljöer. Vinnaren av tävlingen var ITO Design i Nürnberg.

Armin Sander, VD på ITO Design: "I framtiden kommer organisationers förmåga att skapa flexibla kontorsmiljöer som främjar samarbete och reflektion att få stor betydelse för verksamhetens framgång. Dessa miljöer kommer att vara mycket rörliga och fungera som en levande organism, ständigt i rörelse och med möjlighet att snabbt och smidigt anpassas till förändrade förutsättningar. Under utvecklingen av konceptet TeamUP Chair låg vårt huvudfokus därför på tre områden: lagarbete, lärande och sociala kontakter."

Hela press releasen samt högupplösta bilder finner du på www.basf.com