Bastard Burgers kommer till Göteborg

Den norrländska streetfoodkedjan Bastard Burgers har skrivit kontrakt för sin första restaurang i Göteborg. Premiären planeras till januari 2020.

Den norrländska streetfoodkedjan serverar handgjorda smashburgare gjorda på norrländskt nötkött och har även ett stort veganskt utbud. I nuläget har Bastard Burgers 22 enheter runt om i landet. Restaurangen på Södra Larmgatan i Göteborg kommer att blir nummer 32 i ordningen. Vi kollar läget med Simon Wanler, vd och medgrundare för Bastard Burgers.

Göteborg alltså, det var väl på tiden?

– Haha ja. Den vanligaste frågan vi får är om vi har glutenfritt bröd. Den näst vanligaste är när vi öppnar i Göteborg, så man kan väl säga att det är på tiden, säger Simon Wanler och skrattar.

Kan vi vänta oss fler restauranger i Göteborgsområdet?

– Göteborg är en stor jäkla stad. Det finns absolut plats för ett par ställen till, säger Simon.

Något annat du vill tillägga innan vi tackar för kaffet?

– Restaurangen ligger vägg i vägg med våra goda vänner Caliroots, så där kan ni förvänta er några sköna samarbeten framöver. Streetwear är något som ligger oss varmt om hjärtat, avslutar Simon.