Pressmeddelande -

Warner Music väljer Baswares plattform Basware Purchase-to-Pay för fakturahantering och inköp.

Warner Music har valt Baswares plattform Basware Purchase-to-Pay för sin nordiska verksamhet. Warner Music, som uppgraderar sin fakturahantering, kommer nu även få ett inköpssystem i samma plattform. Bytet innebär att de går från en installerad lösning till en molnlösning och flera länders lösningar samlas till en gemensam installation. Dessutom kommer de att börja ta emot e-faktura för att effektivisera sin fakturahantering ytterligare.

• Ekonomi

• e-faktura
  • inköp
  • basware
  • warner music
  • purchase-to-pay
  • e-fakturering

Om Basware
Basware är en världsledande leverantör av systemlösningar för två mycket viktiga finansiella processer: (e-)fakturahantering och inköp-till-betalning (P2P). Basware tillhandahåller ett öppet, säkert och globalt ekosystem som kopplar samman mer än en miljon köpare och leverantörer i över 100 länder. Lösningarna är byggda för att möta behovet hos både små och mellanstora företag samt globala organisationer. Med Basware kan organisationer dra nytta av mer effektiva processer för inköp, leverantörs- och kundreskontra, få lönande kostnadsbesparingar samt ges en bättre insikt i kassaflödet. Lösningarna är tillgängliga antingen via molntjänster, som licens eller genom outsourcing av olika affärsprocesser. Läs mer på basware.se.

www.linkedin.com/company/basware

Ann Strömberg