Bild från IRM:s kvartalsrapport som visar tillväxt i procent.

Kraftig tillväxt för radio

Idag publiceras IRM:s senaste kvartalsrapport som summerar utvecklingen för medieinvesteringarna under 2017.

Radions tillväxt ökar med närmare 15 procent under 2017 och är det mediet som ökar mest efter digitala medier.

Vi ser tillbaka på ett fantastiskt år på marknaden, tillväxten har varit rekordstark. För tredje året i rad noterar marknaden nytt all-time-high, så detta är en del av en långsiktig positiv trend för medieinvesteringarna, säger IRM:s vd Madeleine Thor i ett pressmeddelande.

Medieinvesteringarna når återigen ett nytt all-time-high. Omsättningen uppgick till 37,7 miljarder kronor under 2017 där Internet nu utgör över hälften av investeringarna.