Robin Bengtsson i NRJ-studion

​Robin Bengtsson tar över kvällarna på NRJ

Robin Bengtsson är årets vinnare av Melodifestivalen! Snart åker han iväg till Kiev för att representera Sverige i Eurovision Song Contest men först hör du honom varje kväll på radiostationen NRJ.

- "Nu har det gått några dagar sen jag vann Melodifestivalen och det har hunnit sjunka in litegrann att jag ska representera Sverige i Kiev. Jag ska sjunga inför 100 miljoner tittare, det är en ganska sjuk tanke", säger Robin i NRJ Takeover.

Robin delar med sig av många minnen från Melodifestivalen och berättar om planeringen inför den stora Eurovisionfinalen.

- "Igår var jag på planeringsmöte inför Eurovisionfinalen. Jag har hört att bidraget från Italien har med sig en gorilla upp på scen. Ska vi lyckas bräcka detta? Kan vi få upp en gorilla på löpbandet kanske?", berättar Robin.

Robin fortsätter som programledare i NRJ Takeover fram till 24 mars. Programmet sänds varje vardagskväll 18-21.