Anders Bagge och Robert Wåtz gör podd ihop

Att bästa vännerna Anders Bagge och Robert Wåtz älskar musik kommer troligtvis inte som en nyhet för någon. I nya podden ”Strandsatt med Bagge & Wåtz” bjuder de in vänner och kända personer för att höra vad de tycker om för musik, och vad musik betyder för dem.

Vilka sex låtar skulle du ta med dig till en öde ö, om du bara fick spela de låtarna resten av ditt liv? Den frågan, och flera andra, ställer Anders Bagge och Robert Wåtz till sina gäster i deras nya podd Strandsatt med Bagge & Wåtz som har premiär idag.

Anders Bagge ser fram emot att bjuda på överraskningar och galna och intressanta samtal.

- Som de flesta vet så älskar jag musik och jag älskar Rob. Att få göra en podd om musik tillsammans med en utav sina bästa vänner känns helt perfekt och det är kul på riktigt. Musik och minnen till speciella låtar kan bli väldigt intimt att dela med sig av och jag tycker att vi fick många fina stunder tillsammans med våra kända gäster i podden, säger Anders Bagge.

Strandsatt är en podcast där musiken är i fokus. Anders Bagge och Robert Wåtz lever och andas musik, de har musiken i blodet och är därför helt enkelt klockrena för att programleda podden. Dessutom delar de med sig av sin fantastiska vänskap och visar ett varmt intresse för sina kända gäster. Därför tror och hoppas vi att många kommer att upptäcka Strandsatt med Bagge & Wåtz, säger Henrik Funke, Produktchef på Podplay.

Komikern Johan Peterson är först ut som gäst i premiäravsnittet av Strandsatt med Bagge & Wåtz.

- Musik är som dofter eller mat, den kan väcka minnen. Den kan ta dig tillbaka till tillfällen som du trivs med. Jag har valt låtar som jag har fina och tydliga minnen av. Min första låt som jag berättar om i podden, det är ett minne från när jag var ungefär sex år. Mina föräldrar har fest på nedervåningen, och det är så tryggt och mysigt och de dansar och skrattar. Det är en sådan härlig känsla! Låten jag tänker tillbaka på är Tina Charles – Dance little lady dance, den kan man inte spela för mycket, säger Johan Petersson.

Premiäravsnittet av Strandsatt med Bagge & Wåtz finns på Podplay redan nu.
Ett nytt avsnitt med nya gäster släpps varje torsdag på Podplay. Vi får bland andra höra Peg Parnevik, Eva Röse, Danny SaucedoHasse Aro, Andreas Weise, Sabina Ddumba och Gry Forssell.

Om programledarna

Anders Bagge
I början av 90-talet var Anders en del av gruppen Legacy of Sound och 1997 var han med och startade produktionsbolaget Murlyn music. Han har skrivit och producerat låtar till världsstjärnor som Madonna, Celine Dion, Enrique Iglesias, Jennifer Lopez och Janet Jackson. Anders är sedan många år jurymedlem i Idol och har haft egna tv-produktioner som Cirkus Bagge, Bagges bagage och Bagges hemlösa hundar.

Robert ”Rob” Wåtz
Robert utgör ena halvan av musikduon Rob’n’Raz som var först med att sätta Sverige på dans- och hip hop-kartan. Han har arbetat med stjärnor som Titiyo, Leila K, Mendez, Dr Alban och Papa Dee. Rob’n’Raz hit Got to Get (feat Leila K) låg etta på Europalistorna och de fick stora framgångar med låtar som Take a Ride och In Command. Rob var med och startade ZTV och han är en av de få och första svenskarna som spelat live på Apollo Theater i New York.