Annika Sjöö till Mix Megapols Morrongäng

Morrongänget på Mix Megapol i Göteborg har sänt i över 25 år, med en fast bas men ändå ständigt i förändring. I december valde Linda Fyrebo att efter 20 år gå vidare till nya utmaningar, och sedan dess har arbetet pågått för att hitta hennes ersättare.

Ingemar Allén och Peter Sandholt får nu sällskap i studion av en levnadsglad göteborgare med många järn i elden.

Annika Sjöö är entreprenör, träningsprofil, författare, programledare och professionell dansare. Hon var i final i Let’s Dance tre år i rad, varav det sista innebar en vinst tillsammans med världens starkaste man, Magnus Samuelsson. Året efter fortsatte hon sin resa som danslärare när hon tränade Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel inför deras bröllopsvals.

Men nu ska Annika förverkliga en dröm hon haft i 13 år – att bli en del av MorrongängetMix Megapol.

- Jag har lyssnat på dem så länge jag kan minnas, och alltid älskat den fantastiska atmosfären i programmet. När jag hörde att Linda skulle sluta, ringde jag dem på en gång och sa att jag måste få jobbet, berättar Annika Sjöö.

- Vi bjöd upp Annika till studion för att göra några tester, och allt bara funkade. Hon passar perfekt in i gänget, vi ser väldigt mycket fram emot att hänga med Annika varje morgon, berättar programmets ankare Ingemar Allén.

Utan någon tidigare erfarenhet av att vara radioprogramledare så dansar hon in i studion till Ingemar och Peter den 1 mars.