Anton Körberg förstärker morgonshowen på NRJ

Från och med den här veckan kliver Anton Körberg in i NRJ:s morgonstudio och bildar programledartrio tillsammans med Basse Widman och Lotta Möller, som har lett NRJ morgon sedan årsskiftet.

NRJ fortsätter att stärka upp morgonshowen NRJ Morgon med bättre musik, innehåll och numera även en ytterligare programledare.

Anton Körberg är en av Sveriges mest mångfacetterade artister och kreatörer. Han har jobbat som skådespelare, musiker och programledare både i radio och TV. Han har till och med morgonradio på sitt CV sedan tidigare, men då på grannstationen Rockklassiker.

- Det känns fantastiskt att få jobba med radio igen och kul att få börja på en ny station för mig. Jag ser verkligen fram emot att få jobba med Basse och Lotta. Det har känts helt rätt från första stund, säger Anton Körberg.

-Vi är så glada att Anton ansluter till NRJ Morgon. Vi är övertygade om att NRJs lyssnare kommer att älska hans humor och skärpa, och dynamiken mellan de tre programledarna känns otroligt bra. Tillsammans med Basse och Lotta kommer Anton att ta NRJ Morgon till en ny nivå under hösten, säger NRJ:s produktchef Håkan Morland.

Basse Widman, Lotta Möller och Anton Körberg sänder NRJ Morgon varje vardag 06:00-09:00. NRJ sänds på FM över hela Sverige och digitalt på NRJ.se, RadioPlay, i DAB+ och via smarta högtalare som Amazon Echo, Google Home och Sonos.