Bauer Media Group har utsett Richard Dawkins till CEO för Audio

I rollen som CEO kommer Richard fortsätta att utveckla Bauer Media Groups ljudverksamhet i åtta länder över hela Europa. Bauer Media Audio Sverige brinner för att skapa innehåll för våra lyssnare oavsett om vi möter dem On-air, Online eller On-Demand som det självklara mediehuset för ljudbaserad underhållning.

Richard började på Bauer Media Group som Chief Operating Officer för Audio i maj 2019, där han bland annat har jobbat med att fokusera på nya affärsmöjligheter och maximera verksamheten genom nya lanseringar, kommersiella möjligheter och genom att hitta nya arbetssätt. Dessförinnan var han under många år på BBC i en mängd olika ledande roller, senast som Chief Operating Officer för BBC Content.

- Det här är en fantastisk möjlighet att få leda ett så framgångsrikt team och en stark verksamhet med en räckvidd som redan överstiger 57 miljoner lyssnare per vecka. Vår höga räckvidd, varumärken och talanger ger en stark grund på vilken vi kommer att fortsätta bygga på, investera i och utveckla ljudvärlden till nytta för både lyssnare och annonsörer, säger Richard Dawkins.

Yvonne Bauer, ägare och CEO Bauer Media Group, säger: - Richard är väldigt skicklig på att läsa av marknaden och dra nytta av det, vilket skapar enormt värde för Bauer Media Group. Jag ser fram emot att starta en ny era för Bauer Media Audio och fortsätta utveckla det redan framgångsrika affärsområdet.

Presskontakt Bauer Media Group:
Cat Martin
Communication Director Bauer Media Audio (Europa)
cat.martin@bauermedia.co.uk
T +44 7932 746363