Bauer Media justerar organisationen för att möta det nya audiolandskapet.

Ljudmediet växer sig allt starkare Online, On-Air och On-Demand och Bauer Media som marknadsledare växlar nu upp ytterligare för att möta utvecklingen, kunder och konsumenter i det nya audiolandskapet.

"Vi påbörjade en transformationsresa för två år sedan. Det vi gör nu är att balansera och optimera våra resurser och påskyndar den redan påbörjade omställningen vilket framtids säkrar vår affär. Det är ett stort omtag i hur vi formerar oss samt i vilka kompetenser vi behöver för att kunna fortsätta vår tillväxtresa. Omställningen berör främst Sälj, Kommunikation och IT/Tech". – säger Linda Palmgren, VD Bauer Media Sverige

Bauer Media har för avsikt att effektivisera sin Säljorganisation, Kommunikationsavdelning och IT-organisation. I korthet innebär det att samla den interna kraften, bli en mer kundorienterade och addera nyckelkompetenser som idag saknas.

De fackliga förhandlingarna har nu inletts och avsikten är att den nya organisationen skall vara på plats i mars 2023.

Vid frågor kontakta gärna:

Linda Palmgren, VD Bauer Media Sverige

• radio

Bauer Media är det självklara mediehuset för ljudbaserad underhållning. Vi ger dig plattformen, nätverket och möjligheterna att utveckla din talang, förverkliga dina idéer och göra din röst hörd. Med vårt breda utbud underhåller vi hela Sverige, on air, online och on demand med Podplay och RadioPlay - våra plattformar för tusentals populära podcasts.

Vi är en del av Bauer Media Group, finns i nio länder; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Slovakien, Portugal, Irland och Storbritannien och når mer än 55 miljoner lyssnare varje vecka. Vi är störst i Europa i digital och kommersiell audio. Vi skapar innehåll som når fram och låter människor uppleva ljudets kraft och möjligheter. Vi kallar det ljudeffekten.