Bauer Media storsatsar på nytt innehåll och nya talanger

Bauer Media presenterar idag en rad nyheter. Sarah Dawn Finer blir ny programledare för Mix Megapols sändningar på söndagar och Anton Körberg blir ny programledare för morgonshowen på NRJ. Dessutom blir artisten Tusse ny programledare på Radio Disney och Halv tre med Lotta Bromé genomför en storsatsning på valet.

- Intresset för ljud i olika former har aldrig varit större och att satsa på kvalitativt innehåll har aldrig varit viktigare. Med de här rekryteringarna och satsningarna på våra olika stationer och plattformar sänder vi en tydlig signal till såväl marknad som lyssnare att Bauer Media investerar i innehåll. Vi fortsätter att utveckla oss för att kunna leverera det bästa ljudupplevelserna, säger Anna Rastner, Content Director på Bauer Media.

Höstens nyheter i korthet:

Mix Megapol

Sarah Dawn Finer blir ny programledare på Mix Megapol
Mix Megapol oerhört glada över att kunna skapa en ny morgonshow på söndagar, där Sarah Dawn Finer kommer att göra lyssnarna sällskap till söndagskaffet mellan klockan 09-12. Sarah Dawn Finer är en av Sveriges mest älskade artister och, enligt undersökningar som Mix Megapol har gjort, en av dem som lyssnarna helst vill höra som programledare i radio.

Halv tre med Lotta Bromé

Inför valet intervjuar Lotta samtliga partiledare i programmet på Mix Megapol. Längre och oklippta versioner av intervjuerna finns i poddformatet Lotta & Valet – Oklippt med partiledarnaPodplay. Halv tre med Lotta Bromé i övrigt är fulladdat med intressanta gäster och aktuella ämnen inför hösten.

Radio Disney

Tusse ny programledare på Radio Disney
Den 2 september kliver Tusse in i studion när det är premiär för "Radio Disney Weekend vibes med Tusse". Fredag- och lördagskvällar mellan klockan 18-22 kommer han, med sin otroliga energi, att vara det självklara helgsällskapet.

The Daily Messiah på Radio Disney
Nu flyttar en av Sveriges största podcasts in i din radio! Messiah Hallberg, Klara Doktorow och John Willander Lambrell från podcasten The Daily Messiah blir ditt självklara nyhetsflöde varje lördag- och söndagsförmiddag på Radio Disney. Mellan klockan 10-12 får du höjdpunkter från poddveckan som gått.

NRJ

Anton Körberg förstärker morgonshowen på NRJ
Med start redan denna vecka är Anton ny programledare tillsammans med Lotta Möller och Basse WidmanNRJ Morgon sänds varje vardag 06:00-09:00.

Podplay

Podplay Live

Under hösten gör vi en storsatsning på Podplay Live. Minst en gång i veckan kommer någon podcast att sända live på Podplay. Med chatten som kommunikationsmedel så bygger lyssnarna och kreatörerna fina relationer under livesändningen.

Separata pressmeddelanden kommer att skickas ut för mer information kring samtliga nyheter.

Bauer Media sänder över hela riket via FM, digitalt på RadioPlay, i DAB+och via smarta högtalare som Amazon Echo, Google Home och Sonos.

• sarah dawn finer
  • mix megapol
  • lotta bromé
  • radio disney
  • anna rastner
  • nrj

Bauer Media är det självklara mediehuset för ljudbaserad underhållning. Vi ger dig plattformen, nätverket och möjligheterna att utveckla din talang, förverkliga dina idéer och göra din röst hörd. Med vårt breda utbud underhåller vi hela Sverige, on air, online och on demand med Podplay och RadioPlay - våra plattformar för tusentals populära podcasts.

Vi är en del av Bauer Media Group, finns i åtta länder; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Slovakien, Irland och Storbritannien och når mer än 55 miljoner lyssnare varje vecka. Vi är störst i Europa i digital och kommersiell audio. Vi skapar innehåll som når fram och låter människor uppleva ljudets kraft och möjligheter. Vi kallar det ljudeffekten.

Anna Rastner

Content Director Bauer Media 0703226658 LinkedIn