Bauer Media tillsätter Creative Director och musikchef

Bauer Media som är ledande inom audio i Sverige, fortsätter att växa och har anställt Ulf Lindström, som får en ny tjänst på bolaget som Creative Director och Mathias Lugoboni-Nilsson blir övergripande musikchef.

Ulf
kommer att fokusera på de kreativa processerna kring affär och innehåll och vässa erbjudandet mot bolagets kunder och lyssnare. Han har en lång och bred erfarenhet från både musik- och filmbranschen, bland annat som producent för Robyn, senior strateg, kreatör, manusförfattare och videographer. Ulf kommer närmast från ett år som frilansande manusförfattare och regissör inom reklamfilm, innan det hade han tjänsten som TV-chef och Creative Director på Nyheter24.

- Vi är otroligt glada att få möjligheten att arbeta med Ulf. Han har en gedigen erfarenhet kring kreativa lösningar och ett stort kunnande inom berättande och produktion, ofta i symbios, som jag tror kommer tillföra Bauer enormt mycket, säger Anna Rastner, Content Director på Bauer Media

- Jag känner mig otroligt taggad! Det finns verkligen obegränsade möjligheter vad gäller radio och ljudproduktion. Publiken är enorm och närheten till lyssnaren är otroligt spännande. Vi kan verkligen finnas med lyssnaren i oändligt många situationer. Älskar också att ljudproduktion verkligen är ett snabbt media. Det går att göra grymma produktioner med teknik som ryms i en handväska. Den omställningen som bolaget är i idag känns fantastisk. Jag känner mig både glad och tacksam över att få vara med i den processen, säger Ulf Lindström, Creative Director på Bauer Media.

Dessutom får Mathias Lugoboni-Nilsson ett övergripande ansvar för all musik på Bauer Media. Som övergripande ansvarig blir han länken mellan produktchefer, musikbolag, artister och lyssnare. Mathias får också ansvaret för research och spellistor inom hela Bauer Media i Sverige.

- Att vi spelar rätt musik på våra radiostationer är väldigt avgörande för våra lyssnare. Därför känns det viktigt att samla all kompetens och alla kontakter kring det hos Mathias Lugoboni-Nilsson. Han har en fantastisk kompetens på området och ett starkt och viktigt nätverk som nu kommer hela Bauer Media till del, säger Anna Rastner.

Ulf och Mathias tillhör båda contentavdelningen och rapporterar till Content Director Anna Rastner.