Bauer Media utser Linda Palmgren till VD för Bauer Media Audio Sweden

Bauer Media utser Linda Palmgren till VD för Bauer Media Audio Sweden

Linda Palmgren blir ny VD på Bauer Media som är marknadsledande i Sverige inom ljud.

Linda har en dokumenterad erfarenhet av ledande befattningar och entreprenörskap inom olika branscher som media, musik och radio. Hon började sin karriär inom radioförsäljning och tog snabbt ledande roller inom SBS Radio. Hon har drivit egna konsultbolag med kunder som Warner Music och flera mediebyråer. Hon ansluter sig till Bauer Media Audio från Starcom Sweden och CDO Publicis Groupe där hon är verkställande direktör samt styrelseledamot i Sverige Marknadsforbund, IAB Sverige och Stadium.

Paul Keenan, VD för Audio, Bauer Media Group kommenterar, ”Linda har ett starkt ledarskap och en fantastisk kombination av multinationell erfarenhet och entreprenörskap. Hennes kunskaper sträcker sig över marknadsföring och reklam samt strategier för digitala medier och innehåll. Hon har en djup kompetens inom medieplanering, klientutveckling och skapande av innehåll. Hon kommer med ny energi till Bauer Media Audio Sweden för att ta nästa steg som marknadsledare inom ljud.

- Bauer Media är banbrytande inom radio, ljud och podcasts. Bolagets spännande planer och utveckling framåt är helt enkelt för spännande att motstå. Jag är ödmjuk inför uppgiften och ser mycket fram emot att få jobba med alla duktiga medarbetare och bygga och stärka ljudmarknaden i Sverige. Radio och ljud växer så det knakar och det ska bli ett riktigt roligt uppdrag att fortsätta stärka Bauer Media som marknadsledare i Sverige, säger Linda Palmgren.

Linda startar sin anställning hos Bauer Media Sweden den 10 augusti.