Clara Henry och Erik Myrlund tar över morgonen på Mix Megapol

Sommar och semester betyder förändringar i tablån på Mix Megapol. Gry Forssell med vänner går på en välförtjänt ledighet och lämnar från och med 4 juli över morgonprogrammet till den nya programledarduon Erik Myrlund och Clara Henry.

Mix Megapols Sommarmorgon vill väcka lyssnarna med en skön känsla av att vakna till en dag utan måsten fylld av bad och sol. I programpunkten ”Sverigetombolan” kollar Erik och Clara in olika platser runt om i Sverige och hör hur läget är med lyssnarna just i deras stad. I ”En skitviktig fråga” tas det bland annat reda på varför badbollar luktar som de gör och så ställs frågan om det finns folk som inte gillar jordgubbar? Mix Megapol kommer även under sommaren att fortsätta hjälpa till med lyssnarnas olika problem i ”Sommardilemmat”, likt programpunkten i Gry Forssell med vänner

- Det ska bli så kul att få köra morgonshow igen och att få göra det på just Mix Megapol! Att få jobba med Clara känns fantastiskt spännande. Hon är en idéspruta och jag vet att vi kommer hitta en spännande och dynamisk morgonshow som lyssnarna vill komma tillbaka till varje morgon
, säger Erik Myrlund, som tidigare har varit programledare i både TV och i olika radiosammanhang.

- Nej, ska sanningen fram är det Erik som är idésprutan. Just därför ska det bli så himla roligt att få lära känna honom, varje sommarmorgon! Jag älskar radio, jag älskar ljusa, tidiga sommarmorgnar, jag älskar Mix Megapol och snart älskar jag väl Erik också. Kul ska det bli!, säger Clara Henry.

Mix Megapols Sommarmorgon är en del av Mix Megapols storsatsning på den svenska sommaren. Med start vid midsommar är all musik på svenska, för att hylla den underbara svenska sommaren och skapa nya sommarminnen för framtiden. Några av Sveriges bästa artister följer med på Mix Megapols Sommarturné, som gör stopp i lyssnares trädgårdar. Med på turnén finns bland annat Molly Sandén, Tomas Ledin och Miss Li.

Erik Myrlund och Clara Henry sänder varje vardag 07:00-11:00 fram till 5 augusti. De ersätter även ordinarie sändningar med Morrongänget i Göteborgsområdet.